پای سخنان شاهدان عینی فاجعه منا در «بیت عتیق» شبکه مستند

«بیت عتیق» تولید جدید شبکه مستند سیما، در گفتگو با شاهدان عینی فاجعه منا و مستندسازان به بازخوانی این فاجعه میپردازد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، امین امانی کارگردان «بیت عتیق» درباره این مجموعه مستند گفت: پیرو سخن مقام معظم رهبری که فرموده بودند حادثه منا به هیچ وجه نباید فراموش شود، تصمیم گرفتیم مستندی در این باره بسازیم و اصل و پایه این مستند کلام آیت الله خامنه ای است.

وی افزود: این مجموعه به تهیه کنندگی رسول آذرسرا تولید شده و در گفتگو با مستندسازان و شاهدان عینی به فاجعه منا می پردازد. ما در هر قسمت دو مهمان داریم؛ یک نفر مستندسازی که از فاجعه منا مستند ساخته است و فیلم او را نیز در مستند می بینیم و مهمان بعدی شاهد عینی این اتفاق است که حتی با مرگ نیز دست و پنجه نرم کرده است.

این مستندساز ادامه داد: تهیه کننده این مستند گفتگو محور از جمله حاضران در فاجعه منا بوده و بسیاری از مهمانان ما از اعضای کاروان جانبازان هستند که حاضر شدند مقابل دوربینمان قرار بگیرند و بی پرده از فاجعه حرف بزنند.

امانی یادآور شد: لابلای این گفتگوها، تصاویر مرتبطی از فاجعه نیز پخش میکنیم تا بیننده ارتباط بهتری با مضمون کار برقرار کند و یادآور لحظاتی باشد که توسط مهمان برنامه بازگو باشد.

وی درباره محل ضبط این مستند نیز توضیح داد: ما در بهشت زهرا، بلوار شهدا کنار نمادی که از مکه در بلوار قرار گرفته، دکور زدیم و همانجا در فضای باز بهشت زهرا با مهمانانمان گفتگو کردیم. تعداد مهمانان هر قسمت 2 نفر است و «بیت عتیق» پنج قسمت 70 دقیقه ای دارد.

«بیت عتیق» تولید جدید شبکه مستند، دوشنبه تا پنجشنبه 15 تا 18 شهریور و شنبه 20 شهریور هر روز ساعت 18 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و روز بعد ساعت 10 بازپخش می شود.

508502

کد خبر: 675382

وب گردی

وب گردی