دادوستد بیش از 149 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در فرابورس ایران

بازار فرابورس ایران در میانه هفته معاملاتی جاری دادوستد 341 میلیون و 506 هزار ورقه بهادار به ارزش بیش از یکهزار و 173 میلیارد ریال را تجربه کرد که این ارقام در مقایسه با روز گذشته از افزایش محسوسی حکایت داشت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فرابورس ایران؛ به موازات رشد متغیرهای حجم و ارزش معاملات فرابورس، پس از چند روز روند ریزشی شاخص کل، شاهد افزایش 4.4 واحدی آیفکس نیز بودیم که به این ترتیب شاخص تا ارتفاع 797 واحدی بالا رفت. به ترتیب سه نماد "هرمز"، "شتران" و "شراز" در حالی بالاترین تاثیر مثبت را بر آیفکس گذاشتند که نماد "مارون" به اندازه یک واحد تاثیر منفی بر این شاخص داشت.

در بازار سهام فرابورس نیز افزایش محسوسی در حجم و ارزش معاملات را نسبت به روز گذشته شاهد بودیم، به‌طوری که 268 میلیون سهم به ارزش 620 میلیارد ریال در این بازار مورد مبادله قرار گرفت که نسبت به روز گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌داد. نماد شتران در این بازار بالاترین حجم و ارزش معاملات را با نقل و انتقال نزدیک به 10 میلیون سهم تجربه کرد که ارزش آن بالغ بر 29 میلیارد و 585 میلیون ریال بود.

همچنین در حالی نمادهای "کشرق"، "کپرور" و "سدبیر" تا سقف حداکثر 4.85 درصد بالاترین میزان رشد قیمتی را در بازار سهام تجربه کردند که نمادهای "تلیسه"، "وگستر" و "ساینا" تا نزدیک 5 درصد با بیشترین افت قیمتی روزانه سهام روبه‌رو شدند.

یکشنبه هفته آتی موعد سررسید اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم

در جریان معاملات روز جاری در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز بیش از 343 هزار ورقه بهادار دست به دست شد که ارزش آن بالغ بر 334 میلیارد ریال بود. در این بازار بیشترین حجم و ارزش معاملات به اوراق "اجاد1" اختصاص یافت. اوراق اجاره دولت مرحله اول در این روز به تعداد 156 هزار ورقه به ارزش بیش از 153 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

پس از آن به ترتیب نمادهای "اخزا3"، "اخزا6" و "اخزا5" با بیشترین حجم و ارزش معامله روزانه اوراق روبه‌رو شدند تا در مجموع اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم تا ششم امروز نقل و انتقال 156 هزار و 60 ورقه به ارزش بیش از 149 میلیارد ریال را تجربه کنند.

فردا در پایان معاملات روز سه‌شنبه، نماد "اخزا2" به‌منظور پرداخت مبلغ اسمی اسناد در تاریخ 21 شهریورماه بسته خواهد شد. طبق اطلاعیه مدیریت ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران، تمامی دارندگان این اوراق اعم از خریداران، پیمانکاران و دارندگان اسناد خزانه اسلامی باید نسبت به اعلام شماره حساب بانکی خود به یکی از کارگزاری‌های عضو فرابورس اقدام کرده باشند؛ چراکه مبلغ اسمی اسناد خزانه اسلامی مرحله دوم در سررسید مربوطه، صرفا به حساب بانکی معرفی شده دارندگان این اسناد که در سامانه تسویه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ثبت شده باشد واریز خواهد شد.

602/401

کد خبر: 675395

وب گردی

وب گردی