زیکا در سنگاپور، هشداری برای آسیا/ابتلای 4 میلیون نفر به ویروس زیکا تا پایان سال 2016

تنها یک هفته از مشاهده ویروس زیکا در سنگاپور گذشته است و در این مدت تعداد مبتلایان به این ویروس از 0 به 242 نفر رسیده و همین امر باعث افزایش نگرانی سریع زیکا در آسیا شده است.

به گزارش ایسکانیوز، مطالعات جدید محققان حاکی از آن است که حدود 2.6 میلیارد نفر در قاره آسیا و آفریقا در معرض ابتلا به ویروس زیکا قرار دارند و همین امر موجب اختلالات عصبی میکروسفالی در جنین خواهد بود.

بر اساس گزارش سی ان ان،در حال حاضر هنوز مشخص نیست ویروس زیکا چگونه به طور ناگهانی در سنگاپور گسترش یافته است. برخی از محققان معتقدند این ویروس توسط یک پشه بومی به نام آئدس اجیپتی(Aedes aegypti) منتقل شده است.

وزارت بهداشت سنگاپور روز شنبه به بررسی،تجزیه و تحلیل موارد احتمالی انتقال زیکا در جنوب شرقی آسیا پرداخت و متوجه شد یک دختر در اول سپتامبر به سنگاپور سفر کرده است. همچنین مقامات کشور مالزی اعلام کردند عفونت های اولیه ناشی از ویروس زیکا در یک زن 58 ساله مشاهده شده است.

زیکا در حال گسترش است

در نوامبر 2015، برزیل اعلام کرد در سطح ملی از لحاظ بهداشت عمومی در وضعیت اضطراری قرار دارند و موارد مشکوک به میکروسفالی در حال افزایش است.
در همین زمینه سازمان جهانی بهداشت در فوریه 2016، وضعیت اضطراری جهانی اعلام و پیش بینی کرد بیش از 4 میلیون نفر تا پایان سال به ویروس زیکا مبتلا می شوند.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا(ECDC) اعلام کرد سنگاپور تنها کشور در آسیا نیست که در آن ابتلا به ویروس زیکا گزارش شده است بلکه کشور تایلند نیز در 3 ماه گذشته شاهد گسترش سریع این ویروس بوده است.

ترجمه: نیوشا یعقوبی

20106

کد خبر: 675396

وب گردی

وب گردی