حمایت مدیریت شهری از فعالیت های اقتصادی شهروندان با هدف کاهش بیکاری

نشست تخصصی شرکت های تعاونی پهنه مرکزی شهرداری تهران با هدف ایجاد زمینه مناسب برای حمایت از فعالیت اقتصادی شهروندان به میزبانی مرکز خدمات اجتماعی منطقه 11 برگزار شد.    

به گزارش ایسکانیوز سید عباس طباطبایی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه11؛ با اعلام خبر برگزاری نشست تخصصی شرکت های تعاونی پهنه مرکزی شهر تهران از سوی مرکز خدمات اجتماعی این منطقه گفت: تشکیل و حمایت از شرکت های تعاونی محلی از جمله طرح هایی است که با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه «تعاون» در دستور کار واحد کارآفرینی و توانمندسازی مراکز خدمات اجتماعی مناطق 22گانه قرار گرفته است.

طباطبایی در ادامه به تعامل بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اشاره کرد و افزود: شهرداری تهران هرگز متولی بخش تعاون نبوده و در نظر دارد با بهره گیری از فرصت های موجود در سیستم مدیریت شهری، زمینه مناسب برای حمایت از فعالیت اقتصادی شهروندان و مقابله با بیکاری و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را فراهم آورد.

به گفته طباطبایی به همین منظور نشست تخصصی نمایندگان شرکت های تعاونی مناطق پهنه مرکزی با حضور کارشناس آن وزارت خانه، مدیر توسعه کسب و کارهای محلی سازمان و مسئولان مرکز خدمات اجتماعی منطقه برگزار شد و در آن حاضران به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل شرکت های تعاونی پرداختند.

او گفت: «تعاون» فرصتی ناب برای تجمیع و هم افزایی توانایی های افراد است و در سایه همدلی اعضا و مدیریت صحیح، می تواند اثر مثبتی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار داشته باشد.

در این نشست پروین رو مدیر توسعه کسب و کارهای محلی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، بر ضرورت ارتقای اطلاعات و توانمندسازی شرکت های تعاونی محلی تاکید کرد و از راه اندازی مرکزی تخصصی با مشارکت وزارتخانه مربوطه خبر داد.

او در این باره گفت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته با معاونت امور اجتماعی و فرهنگی به زودی مرکزی جهت ارائه خدمات مشاوره حقوقی و اقتصادی به شرکت های تعاونی در منطقه راه اندازی خواهد شد.

105105

کد خبر: 675401

وب گردی

وب گردی