مشاور معاون وزیر صنعت: دانشگاه آزاد اسلامی با تمام توان به حوزه اقتصاد دانش بنیان و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وارد شده است

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تا جایی که دانشگاه می تواند در امور دانش بنیان دخیل باشد و من اطلاع دارم، دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت جدید خود وارد عمل و میدان شده اند و با بها دادن به دانش های علوم دانش بنیان سعی کرده اند تا در عصر شتاب سهمی در موفقیت های کشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

کمال الدین پیرموذن در ارتباط با لزوم بحث پیگیری اقتصاد مقاومتی در دانشگاه ها به ایسکانیوز گفت: چهار کلید خروج از رکود کشور و رشد پرشتاب اقتصادی، بها دادن همه مراکز علمی و دستگاه های صنعتی و دولتی به سیاست های اقتصاد مقاومتی است. چرا که توجه به این موضوع رگ حیاتی توزیع اقتصادی در کشور است.

نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار و به دنبال آن تلاش برای کنترل و بی اثر کردن آنها و با بهره گیری از نسخه های علمی است. بنابراین ضرورت ورود همه دانشگاه ها در این میان مشهود است.

پیرموذن افزود: خوب ایده آل ترین حالت هم، تلاش برای تبدیل این فشارها و تهدیدها به فرصت است. در همین راستانیز نقش دانشگاه ها در شناسایی حوزه های فشار به اقتصاد در ایجاد فرصت ها از این تهدیدها بی بدیل و بارز است.

او در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دانشگاهی اشاره کرد و افزود: ستاد اقتصاد مقاومتی این درخواست را از همه مراکز علمی و دانشگاهی در جهت خروج از رکود کشور تاکید دارد و در این راستا آمادگی داریم تا درخواست های آنان را هم فراهم کنیم.

مشاور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به اقدامات مناسب دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و افزود: کارنامه دانشگاه آزاد کشور از روزی که به پیشنهاد آیت الله هاشمی تاسیس شد، درخشان است.

عضو هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه گفت: تا جایی که دانشگاه می تواند در امور دانش بنیان دخیل باشد و من اطلاع دارم، این مجموعه علمی در دوره مدیریت جدید خود وارد عمل و میدان شده اند و با بها دادن به دانش های علوم دانش بنیان سعی کرده اند تا در عصر شتاب سهمی در موفقیت های کشور و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی داشته باشند.

پیرموذن به رفع موانع صنعتی با بها دادن به اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد و گفت: امیدوار هستم دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش بتواند نقش پرتوان و بارز و تعیین کننده خودش را در صنعتی کردن اقتصاد کشور در تجاری ساختن علم که می تواند موانع بسیاری رفع کند داشته باشد.

20101

کد خبر: 675429

وب گردی

وب گردی