قاطعیت تهران و مسکو در حمایت از سوریه

دستیار ویژه رئیس مجلس در دیدار با سفیر روسیه: راهبرد تهران و مسکو در حمایت از سوریه با قاطعیت پیگیری می شود.

به گزارش ایسکانیوز ،حسین امیرعبداللهیان در دیدار لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران با اشاره به مناسبات ایران و روسیه گفت: افزایش ارتباطات دوستانه دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی علاوه بر آنکه به نفع دو کشور است، در تامین ثبات و امنیت منطقه نیز سودمند است.

وی روابط تهران و مسکو را راهبردی و سازنده خواند و از مواضع ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در موضوع مبارزه با تروریسم در سوریه تمجید کرد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در ادامه با اشاره به تحولات منطقه از جمله اوضاع سوریه، یمن و بحرین افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر لزوم مبارزه جدی با تروریسم تا نابودی کامل آن، از کلیه اقداماتی که در راستای حل مسائل و مشکلات موجود و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه است حمایت می کند.

وی افزود: راهبرد تهران و مسکو در حمایت از سوریه با قاطعیت و به صورت مشترک پیگیری می شود.

امیرعبداللهیان همچنین با اعلام انزجار نسبت به برخورد تبعیض آمیز با شیعیان بحرین از جمله تعرض به آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی گفت: جامعه جهانی می بایست با ابراز انزجار از بی توجهی نسبت به نقض سیستماتیک و آشکار حقوق بشر در بحرین، زمینه را برای پایان دادن به اینگونه اقدامات فراهم کند.

وی با اشاره به ایستادگی مردم یمن در مقابل تجاوز علیه این کشور، راه حل در یمن را صرفا سیاسی خواند و تداوم تجاوزات نظامی سعودی را محکوم به شکست دانست.

امیرعبداللهیان در پایان افزود: افزایش رایزنی و مشورت میان بخش های مختلف در پارلمان های دو کشور موجب تقویت هرچه بیشتر مناسبات ایران و روسیه و ایجاد هماهنگی لازم برای اقدامات مشترک فیمابین می شود.

لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از اقدامات مثبت و سازنده مجلس شورای اسلامی در جهت ارتقاء سطح مناسبات دو کشور در عرصه های پارلمانی، سیاسی و اقتصادی گفت: ارتباطات پارلمانی ایران و روسیه تاکنون منشاء اقدامات مشترک و موثری در عرصه های دو جانبه، منطقه ای و بین المللی شده که از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اوضاع منطقه گفت: افزایش همکاری با ایران در مسائل منطقه نزد مسئولان روسیه از جایگاه مهمی برخوردار است.

سفیر روسیه در پایان این دیدار گفت: با تشکیل دومای روسیه پس از انتخابات ماه آینده، مناسبات پارلمانی با ایران وارد فصل نوینی از همکاری ها می شود.

202/201

کد خبر: 675446

وب گردی

وب گردی