چین موشک‌های بالستیک را در اختیار کره شمالی قرار می‌دهد

یک کارشناس تسلیحاتی آمریکا ادعا کرد که موشک بالستیک زیردریایی که هفته گذشته توسط کره شمالی شلیک شده، شباهت زیادی به موشک چینی "جی ال ۱" دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «بروس بکتول» استاد دانشگاه آنجلو در ایالت تگزاس در سخنانی مدعی شده است که موشک بالستیک زیردریایی که هفته گذشته توسط کره شمالی شلیک شده است، شباهت زیادی به موشک های چینی دارد و پکن مدت زمان زیادی است که با ارسال تسلیحات نظامی به کره شمالی، عملا قوانین بین المللی را نقض کرده است.

به گزارش تسنیم، این کارشناس آمریکایی گفت: چین احتمالا موشک بالستیک زیردریایی را در اختیار کره شمالی قرار داده است. موشک بالستیک زیردریایی کره شمالی موسوم به "کی ان 11" یک کپی از موشک زیردریایی "جی ال 1" چین بوده است و دریافت این موشک از چین توسط کره شمالی، نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

وی در ادامه افزود: موشکی که کره شمالی شلیک کرده است، یک موشک دو مرحله ای است که شباهت زیادی به جی ال 1 دارد. این یک موشک با سوخت جامد بوده که شبیه جی ال بوده است. تنها با یک نگاه به جی ال 1 و موشک بالستیک کره شمالی، می توان به این واقعیت پی برد که این دو موشک کاملا شبیه یکدیگر هستند.

بکتول اظهار داشت: در تحقیقاتی که به صورت مشترک با "تل انبار" کارشناس اسرائیلی انجام شده است، به این نتیجه دست پیدا کردیم که کره شمالی این موشک را از چین تحویل گرفته است.

وزارت خارجه آمریکا حاضر به اظهارنظر درباره این ادعاها نشده است.

303300

کد خبر: 675508

وب گردی

وب گردی