دولت یازدهم رکود تورمی بی سابقه در کشور را حل کرد/ دولت تدبیر و امید تواناترین دولت در حل مسایل پایدار

دبیر هیات دولت گفت: دولت یازدهم توانسته است رکود تورمی را که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده حل کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ حاجی میرزایی دبیر هیات دولت در دومین نشست مشترک فرمانداران، بخشداران و معاونان سیاسی استان تهران که با حضور سیدحسین هاشمی استاندار تهران،سیدشهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استانداری،سرمست مدیرکل سیاسی و انتخابات و فرمانداران ،بخشداران و معاونان سیاسی برگزار شد،گفت: کسانی که مخالف دولت هستند تلاش می کنند نکاتی منفی را در دولت خلق کنند.
وی افزود: هیچ دولتی به اندازه دولت یازدهم مورد هجمه های شدید با واژه های غریب و غیر مانوس در ادبیات دیپلماسی نبوده است .
دبیر هیات دولت ادامه داد:در پایان دوره مدیریت هر دولت بهتر می توان عملکرد آن دولت را داوری کرد.
به گفته حاجی میرزایی،دوره ای با یکی از برخوردارترین و ثروتمندترین دولت ها در تاریخ ایران بعد از انقلاب مواجه بودیم .
وی با اشاره به گزارش مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: براساس این گزارش هزینه هر واحد رشد اقتصادی در سال های 84 تا 92 پنج برابر شده است.
دبیر هیات دولت با اشاره به برخورداری مالی دولت وقت در سال های 84 تا 92 عنوان کرد: این برخورداری به معنای افزایش کارآیی نبوده است.
حاجی میرزایی یکی از شاخص های تعیین دولت موفق را توانایی در حل مسایل به شکل پایدار برشمرد و افزود: یکی از راه های تحلیل عملکرد یک دولت آن است که به درک درستی از فاصله ها دست یابیم و اینکه از چه نقطه ای به چه نقطه ای رسیده است.
وی دولت یازدهم را تواناترین دولت در حل مسایل پایدار دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم توانسته است رکود تورمی را که در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده حل کند.
دبیر هیات دولت ادامه داد: دولت یازدهم در همه طول مدیریت خود در شرایط رکود قیمت نفت توانسته رشد منفی اقتصاد را به رشد مثبت تغییر دهد.
حاجی میرزایی به موضوع برجام نیز اشاره کرد و گفت:‌برجام از موضوعاتی است که هرچه زمان بگذرد درخشان تر می شود.
وی افزود: در مورد جنگ با ایران توافق کامل شده بود و برجام توانست ایران را از فصل هفتم منشور که به جنگ منتهی می شد نجات دهد.
دبیر هیات دولت ادامه داد: ایران نه تنها به جنگ نرسید بلکه از خواسته هایش کوتاه نیامد.
حاجی میرزایی به موفقیت های دولت در بخش سلامت نیز اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم بیش از 9 میلیون نفر به جمعیت بیمه شدگان افزوده شد.
وی با انتقاد از اینکه عده ای به دنبال دامن زدن به مطالبات اجتماعی هستند افزود: مخالف مطالبات اشتغال و رفاه نیستیم اما دامن زدن به مطالبات اینچنینی مقابل اقتصاد مقاومتی است.
دبیر هیات دولت ادامه داد: علی رغم اینکه دولت هیچ گونه تعدی به منابع مالی نکرد، 700 هزار مسکن مهر در دولت یازدهم تاکنون تحویل داده شده است.
حاجی میرزایی گفت: در سال های 90 و 91 با شروع تحریم ها قیمت ارز 2.5 برابر و رشد اقتصادی کم شد اما در سال 94 با کمترین تنش، میزان نوسان در نرخ ارز کنترل شد.
وی حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط را در راستای اقتصاد مقاومتی در دستور کار دانست و افزود: 7 هزار و 500 بنگاه شناسایی شده اند که تاکنون 6 هزار بنگاه در صف دریافت وام تسهیلات قرار دارند.
دبیر هیات دولت با تاکید براینکه دولت یازدهم برای کسب محبوبیت خود نمی خواهد آینده جامعه را تاریک کند تصریح کرد: دولت یازدهم در تلاش است برخلاف سایر دولت ها بدهی خود را به بانک ها پرداخت کند.
در ادامه حاجی میرزایی در پاسخ به سوالات و نکات مطرح شده از سوی جمعی از فرمانداران و معاونان سیاسی گفت: در مورد اطلاع رسانی اقدامات دولت تاکنون کاستی هایی بوده است و اخیرا تصمیماتی در شورای اطلاع رسانی دولت اتخاذ شده است.
وی به تصمیمات دولت در بهبود شرایط اقتصادی در نیمه دوم سال اشاره کرد و افزود:‌دولت طرح مساعدت های اجتماعی از طبقات آسیب پذیر را در دستور کار دارد تا حمایت از اقشار ضعیف ترهدفمند شود.
دبیر هیات دولت در بخش پایانی سخنانش به انتخابات اسفندماه 94 و برگزاری بدون حاشیه آن در کشور اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات در نهایت آرامش و امنیت،عدم ایجاد محدودیت در سایت ها و فضاهای مجازی،نبود تخلف در میان عوامل اجرایی و افزایش مشارکت 9 درصدی واجدان شرایط از جمله شاخص های مهم موفقیت در برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه 94 است.

205/201

کد خبر: 675562

وب گردی

وب گردی