تشریح جزئیات بازداشت افرادی در رابطه با پرونده قاچاق و فساد چند میلیاردی توسط کارمندان در گمرک پرویزخان گفت:مدیر جهاد کشاورزی وقت استان و مدیران و مسئولان محلی در اختلاس نقش داشته اند، که در این راستا مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ باید ورود کند.

به گزارش ایسکانیوز سیدقاسم جاسمی در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح جزئیات بازداشت افرادی در رابطه با پرونده قاچاق در گمرک پرویز خان و فساد چند میلیاردی توسط کارمندان این گمرک گفت:متاسفانه گمرک پرویزخان در سال های گذشته در انحصار افراد خاصی قرار گرفته بود، که قانون را دور زده و مانع حاکمیت قانون در این گمرک شدند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سلیقه های مختلف در اداره گمرک پرویزخان دخیل بوده است، افزود:فرماندار، بخشدار، شهرداری، سازمان همیاری شهرداری ها، اتاق بازرگانی، دلال ها و رانت خوارها و افراد دیگر هرکدام سلایق مختلفی داشته و به شکل غیرقانونی در این موضوع نقش دارند.

مدیر جهاد کشاورزی وقت استان و مدیران و مسئولان محلی در اختلاس و فساد میلیاردی نقش داشته اند

جاسمی مدیر جهاد کشاورزی وقت استان و مدیران و مسئولان محلی در اختلاس و فساد نقش داشته اند،ادامه داد:این مسئولان در ارتباط با واردات غیرقانونی الکل سفید به داخل کشورو همچنین تبانی برای واردات پرتقال های ممنوعه در ایام عید که با نرخ گرانتری در اختیار مردم کرمانشاه گذاشته شده دخیل هستند.

قاچاق برنج، پرتقال و الکل سفید در پرونده فساد

وی یادآور شد:قاچاق برنج از دیگر موارد مطرح شده بوده که مود بررسی و بازرسی مسئولان ذیربط قرار گرفته و پرونده آن در حال بررسی است.

مجلس باید با استفاده از جایگاه قانونی و نظارتی خود در پرونده گمرک پرویزخان ورود کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه تعدادی از مسئولان و تعدادی از افراد سودجو در مرز پرویز خان از جایگاه خود سوءاستفاده کرده اند، افزود:در جریان بررسی این پرونده چند نفر بازداشت شدند، که برخی به قید وثیقه آزاد شده و یکی دو نفر در بازداشت به سر می برند و این پرونده توسط دادستان کرمانشاه در حال بررسی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس باید با استفاده از جایگاه قانونی، حقوقی و نظارتی خود در پرونده گمرک پرویزخان ورود پیدا کند، تصریح کرد:رییس کمیسیون اصل 90 که در پیگیری پرونده ها باجدیت فعالیت می کند، انتظار می رود که این پرونده با جدیت بررسی و پیگیری شود.

206/201

کد خبر: 675593

وب گردی

وب گردی