تشریح اولویت های اصلی وزارت کشور در سال جاری

قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور در تشریح پنج اولویت این وزارتخانه در سال جاری، تامین امنیت و اقتصاد مقاومتی را از موضوعات اساسی ذکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا ،محمد حسین مقیمی روز سه شنبه در حاشیه سمینار فرماندارن و بخشداران استان البرز در جمع خبرنگاران، افزود: امنیت یکی از این اولویت ها است. با تشکیل شورای تامین در شهرستان و اقدامات به موقع نیروی انتظامی، نظامی، دستگاه قضایی تلاش های خوبی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بحث بعدی اقتصاد مقاومتی است که با تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان ها، دولت گام های سازنده برداشته و گزارش ها از استان ها حاکی از آن است که تمام دستگاه های اجرایی دراین زمینه فعال هستند.
مقیمی گفت: اثار تحرک در این زمینه در کشور مشهود است و امیدواریم که به نتایج بهتری دست یابیم.
وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی اولویت دیگر وزارت کشور است. از تمام استانداران و فرمانداران خواسته شده تا به این آسیب ها در حوزه کاری خود پس از مطالعه دقیق توجه داشته باشند.
قائم مقام وزیر کشور افزود: مسایل فرهنگی، تکریم ارباب رجوع در دستگاه های اجرایی با پرهیز از تعلل یا کم کاری، از دیگر اولویت های سالجاری وزارت کشور است.
مقیمی خاطرنشان کرد: علاوه بر امور جاری کشور این پنج اولویت در حال انجام است، اگرچه بحث انتخابات نیز مد نظر است. با توجه به اینکه آرای مردم حق الناس بوده و قانون ملاک عمل است، امیدواری انتخاباتی پرشور برگزار کنیم.
وی درخصوص ممنوعیت امسال حجاج از مناسک حج و تامین حقوق آنان نیز گفت: پس از فاجعه منا بارها با دولت عربستان مذاکره داشتیم و خواستار رعایت حقوق حجاج و اعزام آنها شدیم.
مقیمی گفت: دولت عربستان از ابتدا بنای مخالفت را داشت، ولی با اقدامات در دست انجام، دولت عربستان شرایط ما را خواهد پذیرفت.
وی اضافه کرد: پیام مقام معظم رهبری در خصوص موضوع حجاج راه را روشن کرد و وظیفه ما همه دراین پیام مشخص شده است.
معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد:حقوق حجاج ازسوی سازمان حج و زیارت، وزارت امور خارجه در دست پیگیری است. اگرچه دولت عربستان به ابتدایی ترین مسائل بین المللی توجه ندارد.
وی درخصوص فعالیت گروه های تکفیری و داعش نیز گفت: هراقدامی از سوی این گروه ها از سوی مرزبانان و نیروهای امنیتی در مرزهای کشور رصد می شود و اقدامات خوبی از سوی اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای امنیتی صورت گرفته است.

205/201

کد خبر: 675602

وب گردی

وب گردی