دولت بعیدی‌نژاد را با نگاه به سبقه فعالیت وی در روند انعقاد برجام برای سفارت بریتانیا انتخاب کرد

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت با نگاهی به برجام حمید بعیدی نژاد را سفیر ایران در لندن قرار داد.

به گزارش ایسکا نیوز محمدجواد جمالی نوبندگانی در گفت و گو باخانه ملت با اشاره به ارتقا سطح روابط ایران و انگلیس اظهار داشت: در ارزیابی این مسئله باید به سفرایی که انتخاب شدند نگاه ویژه‌ای داشت، وزارت امور خارجه حمید بعیدی نژاد را برای حضور در سفارت ایران در بریتانیا انتخاب کرده است که به نظر می رسد انتخابی تحت تاثیر برجام باشد.

نماینده مردم فسا در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: از آنجایی که دولت در به نتیجه رسیدن توافق هسته ای و اجرای برجام اهتمام بسیاری داشت، این مسئله در انتخاب سفیر بریتانیا نیز تاثیر گذاشته است و یکی از افراد تاثیر گذار در این مذاکرات برای سفارت ایران در لندن انتخاب شد.

وی گفت: دولت برای حل و فصل مشکلات اجرای برجام و پیگیر مسائل مربوط به برجام بعیدی نژاد را انتخاب کرد، بر همین اساس تصور می کنم این انتخاب بیش از آنکه برای انجام و پیگیری مسائل دیگر باشد بیشتر برای حل و فصل برجام باشد.

این نماینده تاکید کرد: از آنجایی که گذشته روابط تهران و لندن، مناسب نبود، برای اینکه بگوییم این زمان وقت مناسبی برای ارتباط روابط در سطح سفیر است یا خیر لازم می دانم که تاثیر لندن در برجام و اجرای درست این توافق بررسی شود.

جمالی نوبندگانی سفیر بریتانیا در ایران را نیز بررسی کرد و گفت: نیکولاس هاپتون از افرادی است که زمان زیادی را در منطقه خاورمیانه گذرانده و بازه زمانی کوتاهی به عنوان کاردار انگلیس در ایران مامور بود به این جهت برای سفیر انتخاب شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت با نگاه به برجام سفیر خود در بریتانیا انتخاب کرد.

206/201

کد خبر: 675604

وب گردی

وب گردی