دستگیری دزدان  مسافر کش  که جیب مسافران را می زدند/ پایان زورگیری های سریالی مردان پراید سوار

دزدانی که در پوشش مسافرکش در مناطق غرب تهران جیب مسافران را خالی می کردند پس از چند ماه دستگیر شدند و به دزدی های خود اعتراف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر اردیبهشت ماه امسال جوانی دانشجو با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به ماموران اعلام کرد که توسط دو سرنشین یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است .

شاکی با حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی، در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : نیمه شب روز حادثه، در میدان صنعت بودم و داشتم به سمت سعادت آباد می رفتم که سوار یک پراید سفید با دو سرنشین جوان شدم. در میانه راه، سرنشین پراید به سمت عقب برگشت و با تهدید چاقو اقدام به گرفتن پول هایم کرد، یک رشته دستبند نقره، یک کتانی مارک و گوشی تلفن همراهم را نیز که جمعا به ارزش ۵ میلیون تومان بود از من گرفتندسپس مرا در حاشیه اتوبان و در مکانی خلوت از ماشین پیاده کردند و خودشان از محل متواری شدند.

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی اطلاع پیدا کردند که یکی از خریداران عمده گوشی های تلفن همراه دزدی به نام "ابراهیم ۴۰ ساله که بارها به خاطر خرید اموال مسروقه دستگیر و روانه زندان شده، مجددا فعالیت های مجرمانه اش در خصوص خرید اموال مسروقه از دزدان به عنف را از سر گرفته بود. به همین دلیل ضمن هماهنگی با مقام قضایی، مخفیگاه وی در منطقه اسلامشهر شناسایی و کارآگاهان اداره پنجم با مراجعه به این محل و در بازرسی از آن، موفق به کشف ده ها گوشی تلفن همراه مسروقه شدند.

با انتقال گوشی های تلفن همراه مسروقه به اداره پنجم و در ادامه آن شناسایی مالباختگان، شاکی پرونده توسط سرنشینان خودرو پراید نیز به عنوان مالک یکی از گوشی های مسروقه مورد شناسایی قرار گرفت.

"ابراهیم" که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به خرید گوشی های تلفن همراه مسروقه از دزدان به ویژه دزدان زورگیر و موبایل قاپ اعتراف که در زمان معرفی دزدان توسط وی، تصویر دو تن از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت و موادمخدر به نام های مجید ۴۰ساله و محمد۳۰ ساله توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفتند.

سرانجام با شناسایی مجید و محمد، مخفیگاه آنها در اسلامشهر و خزانه شناسایی و هر دو نفر در ۲۴ مردادماه دستگیر و پس از انتقال به اداره پنجم پلیس آگاهی ، توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفتند.

با آغاز تحقیقات از دو متهم دستگیر شده، آنها ضمن اعتراف صریح به زورگیری از شاکی عنوان داشتند که سرقت های خودشان را با یک دستگاه خودرو پراید سفید رنگ مسروقه و همچنین یک دستگاه خودرو پراید نوک مدادی متعلق به مجید انجام داده اند. با شناسایی محل نگهداری خودرو پراید مسروقه در منطقه خزانه، این خودرو نیز کشف و در بررسی سابقه سرقت آن مشخص شد که خودرو پراید سفیدرنگ مسروقه در اوایل سال جاری و به شیوه زورگیری، در منطقه شهرری توسط متهمان سرقت شده است.

در ادامه تحقیقات، مجید و محمد به ده ها مورد "زورگیری از مسافر" اعتراف و در معرفی مناطق سرقت های خود عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را در مناطق غرب و جنوب غرب تهران به ویژه در ونک، جنت آباد، آریاشهر، ستاری، ستارخان، اشرفی اصفهانی، پونک، چهاردیواری، میدان صنعت، سعادت آباد انجام داده و پس از سرقت مالباختگان را در اتوبان های سطح شهر به ویژه در کردستان، جلال احمد، همت، حکیم، امام علی و همت رها کرده و فرار می کردند.

مجید و محمد که به مصرف موادمخدر صنعتی از نوع شیشه اعتیاد دارند، در خصوص زمان سرقت های خود نیز عنوان داشتند که عمده سرقت های خودشان را پس از مصرف شیشه و با تاریک شدن هوا انجام داده اند.

سرهنگ کارآگاه داود فرد معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهمان به ده ها مورد زورگیری و سرقت از مسافران در مناطق غرب و جنوب غرب تهران و با بررسی پرونده های مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و پس از مراجعه به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی هر دو متهم شدند. بنابراین از تمامی کسانی که بدین شیوه و شگرد و توسط سرنشینان خودروهای پراید سفید رنگ و نوک مدادی مورد تهدید و سرقت قرار گرفتند، دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

105105

کد خبر: 675611

وب گردی

وب گردی