کاهش 66 درصدی تصادفات منجر به فوت درخیابان های مرکز تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 از کاهش 66 درصدی تصادفات منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خیابان های مرکز شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز ، سجاد زارع صفت با بیان این که 260 فقره تصادف طی 3 ماه خرداد ،تیر و مرداد سال جاری در این منطقه اتفاق افتاده است ؛ گفت: از این تعداد؛ 185تصادف جرحی و بیش از 80 مورد نیز تصادف منجر به خسارت بوده است که در این مدت خیابان های ولی عصر(عج)،کارگر جنوبی، وحدت اسلامی، جمهوری اسلامی،هلال احمر، امام خمینی(ره)، شیخ محمدی، حافظ و مولوی به ترتیب پرتصادف ترین معابر منطقه 11 بوده اند.

زارع صفت با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش تصادف ها در معابر مرکزی شهر تهران افزود: با تشکیل کارگروه مشترک با راهور منطقه و برداشت های آماری از حوادث ترافیکی سطح منطقه ؛ پس از احصاء مشکلات و مواردی که موجب بروز تصادف می شود ؛ ضمن ایجاد راهبند و کاهش بازشوهای متعدد در خیابان های هلال احمر، مولوی و ولی عصر (عج) برای ایمنی تردد عابران و خودروها اقدام شد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 ؛ در این مدت بیشترین تصادفات عابران پیاده با وسایل نقلیه در خیابان ولی عصر(عج) به وقوع پیوسته که باعث شده خطرناک ترین معبر منطقه برای عابران پیاده باشد.

او ادامه داد: با هدف ارتقای ایمنی خیابان ولی عصر (عج) که پر حادثه ترین محور این منطقه است ؛ بازشوها کوچک و موارد عدم نیاز با نصب رفوژ و ویلچر رو در معابر دارای گذرگاه عابر پیاده اقدام شده است.همچنین اجرای رفوژ میانی به عنوان جدا کننده سواره رو با خط ویژه بعد از پل شهید هاشمی نژاد، نصب چراغ راهنمایی و رانندگی زمان دار در تقاطع تصادف خیز کلهر – زارع ، نرده کشی ،نصب گاردریل و جدول گذاری در بزرگراه یادگار امام حد فاصل میدان 9 دی تا پل جوادیه نیز در همین راستا انجام شده است.

او موتورسواران را بیشترین مقصران بروز این تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: خودروهای سواری، وانت و کامیونت نیز در رده های بعدی عاملان بروز تصادفات بوده اند.

زارع صفت 11 در عین حال، عدم توجه کافی به جلو، تغییر مسیر ناگهانی و نیز عدم رعایت حق تقدم عبور را اصلی ترین رفتارهای پرخطر رانندگان در بروز تصادفات این منطقه طی 3 ماه مذکور اعلام کرد.

105105

کد خبر: 675689

وب گردی

وب گردی