معاون وزیر: خروج از رکود و رفع موانع تولید از اولویت های وزارت صنعت است

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: خروج از رکود، کمک به رفع موانع تولید و حمایت از واحدهای صنعتی در سراسر کشور از اولویت های این وزارتخانه است.

به گزارش ایسکانیوز، محسن صالحی نیا روز سه شنبه در نشست کارگروه رفع موانع تولید شهرستان سیرجان افزود: امروز برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در این کارگروه حضور یافتیم و برخی مشکلات همین جا برطرف می شود و برخی هم در جلسات مرکزی اقدام به حل آنها خواهد شد.
وی گفت: فعال سازی طرح های صنایع کوچک و متوسط از طرح های اقتصاد مقاومتی است که ابلاغ شده و مشکلات این طرح ها در بخش منابع تسهیلاتی و مالی پیگیری و رفع می شود.
وی با اشاره به اینکه مدیران بیش از 50 واحد یا شرکت مختلف در کارگروه رفع موانع تولید سیرجان به بیان مشکلات و مسائل خود پرداختند افزود: برخی مشکلات این واحدها مربوط به زیرساخت هایی مثل آب و برق است که این مشکلات را با مقام های مسئول استانی و شهرستانی برطرف می کنیم.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، شاخص های توسعه یافتگی استان کرمان را اغلب در منابع معدنی و فلزی عنوان کرد و گفت: با ظرفیت های خوب و فراوانی که استان دارد، استاندار و سایر مسئولان این قابلیت ها را توسعه خواهند داد.
فرماندار سیرجان هم در این نشست واحدهای تولیدی و صنعتی را قطب اقتصاد شهرستان توصیف کرد و گفت: بیش از 200 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی، شهرک های صنعتی و مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان با اشتغالزایی بیش از 40 هزار نفر مستقر هستند.
منصور مکی آبادی افزود: بنا به وجود برخی مشکلات از جمله نبود نقدینگی یا رکود فروش، یک چهارم این واحدها راکد یا نیمه تعطیل شدند و نیاز به کمک دولت دارند.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم بر عزم جدی مسئولان برای فعال کردن واحدهای تولیدی و حمایت از آنها برای تولید بیشتر تاکید کرد و گفت: در سال اقدام و عمل به اقتصاد مقاومتی نیازمند تولیدات داخلی هستیم که اقدامات خوبی هم تاکنون انجام شده است.
شهباز حسن پور افزود: بیش از 50 واحد صنعتی سیرجان که مشکلاتی داشته و تعطیل شده بودند به زودی به واحدهای فعال تبدیل می شوند که از ابتدای امسال 44 میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای صنعتی دچار رکود این شهرستان پرداخت شد و تا پایان امسال پرداخت بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال را در برنامه داریم.
وی بیان کرد: همه بانک ها پای کار آمدند و برای رفع مشکل نقدینگی و تسهیلات که از مشکلات اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی است به توافق رسیده ایم.
مرکز شهرستان سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان واقع شده و مجتمع سنگ آهن گل گهر سیرجان از صنایع و معادن بزرگ و مادر این شهرستان است.

607/602

کد خبر: 675702

وب گردی

وب گردی