ویژگی‌های صوتی گوشی وی 20 ال جی

کمپانی ال‌جی دقایقی قبل در جریان رویداد رسمی خود در آمریکا از گوشی V20 رونمایی کرد. یکی از مهم‌ترین مزایای وی ۲۰ در مقایسه با دیگر پرچمداران بازار پشتیبانی از ضبط صدای HD و همچنین پخش صدای فوق‌العاده با کیفیت به کمک Quad DAC است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از زومیت، ال‌جی از پرچمدار جدید خود به نام V20 در آمریکا رونمایی کرد. این گوشی که نسل جدید V10 به شمار می‌رود، نسبت به نسخه‌ قبلی خود دستخوش تغییراتی شده که باعث شده نه تنها از نظر ظاهری، بلکه از جنبه‌ امکانات و قابلیت‌های جدید با وی 10 تفاوت داشته باشد. البته برخی مشخصات فنی وی 20 از برادر خود الهام گرفته شده است. ال‌جی مدعی است وی 20 یک گوشی جذاب و قدرتمند با امکانات منحصربفرد است که می‌تواند به خوبی در بازار پرچمداران هنرنمایی کند. از جمله قابلیت‌هایی که این غول کره‌ای روی آن تاکید زیادی دارد، ویژگی‌های صوتی ال‌جی وی 20 است که در ادامه به بررسی‌ آنها می‌پردازیم.

ال‌جی وی 10 گوشی خوبی بود که از امکانات صوتی قابل توجی نیز بهره می‌برد. خروجی صدای شفاف و با جزئیات مناسب را می‌توان از جمله مشخصات صوتی این محصول دانست. اما وی 20 به گفته‌ی کمپانی سازنده، علاوه بر بهره‌گیری از امکانات صوتی بهینه‌ شده‌ی وی 10، ویژگی‌های صوتی جدیدی چون تکنولوژی خروجی صدای شفاف و دقیق از طریق چهار DAC (مبدل دیجیتال به آنالوگ) را دارد.

شفاف‌ترین خروجی صدایِ موجود

ال‌جی معتقد است گوشی وی 20 بهترین و شفاف‌ترین خروجی صدای موجود تا امروز را دارد. این کمپانی با استفاده از ۴ مبدل دیجیتال به آنالوگ توانسته میزان نویز موجود را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. ضمن اینکه به لطف بهره‌گیری از مبدل‌های ESS SABRE ES9218، که جدیدترین نمونه‌ها در نوع خود به شمار می‌روند، بهترین صدای خروجی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اما بهتر است کمی نگاه دقیق‌تری به مبدل دیجیتال به آنالوگ ال‌جی وی 20 داشته باشیم. در واقع این گوشی برای اولین بار از چهار DAC بهره می‌برد. مبدل‌های دیجتال به آنالوگ از لایه‌های مختلف ساخته شده‌اند که معمولا شامل افزایش فرکانس نمونه صدای دیجیتال، مدولاتور دلتازیگما، سیستم فیلتراسیون، نویزگیر و در نهایت فیلتر خروجی یا آمپلی‌فایر هدفون تشکیل شده است. اما نکته‌ی مهم اینجا است که تمامی این تکنولوژی‌ با یک هدف مهم طراحی شده‌اند تا نویز‌ها به شکلی باشند که وضوح صدای نهایی بهبود یابد. از مدولاتورهای زیگما دلتا در مبدل‌های صوتی دیجیتال به آنالوگ به این دلیل استفاده می‌شود که برای ارائه‌ی خروجی صدای عالی نسبت به خازن‌ها و مقاومت‌ها، مقرون‌ به‌صرفه‌تر هستند.

به لطف بهره‌گیری از مبدل‌های ESS بیشترین تلاش شده تا کمترین نویز و انحراف صدا در مبدل‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند وجود داشته باشد. ال‌جی وی 20 اولین محصولی است که از مدل E9218 و تکنولوژی‌های موجود در آن بهره می‌گیرد. شاید به اعتقاد برخی استفاده از QUAD DAC یا مبدل‌های چهارگانه لزوما بهتر از نمونه‌های موجود در بازار نباشد، اما نکته‌ی مهم این جا است که با توجه به قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های موجود در این مبدل‌ها می‌توانیم بگوییم وی 20 ال‌جی یک مرحله از رقبای خود جلوتر است.

کنترل عالی برای عاشقان موسیقی

ال‌جی ۷۵ سطح از کنترل صدا و کنترل بالانس صدا در سمت چپ و راست را برای وی 20 در نظر گرفته است که می‌تواند خبری جذاب برای عاشقان موسیقی باشد. از طرف دیگر ال‌جی وی 20 این توانایی را دارد که بهترین و باکیفیت‌ترین صدا را به هر هدفونی منتقل کند. پشتیبانی از فرمت‌های مختلف صوتی نظیر FLAC، DSD، AIFF و ALAC از دیگر ویژگی‌های صوتی جالب پرچمدار جدید ال‌جی است.

مقایسه ال‌جی وی 20 و گلکسی اس 7 سامسونگ

اما در تصویر زیر می‌توانید مقایسه‌ میان ال‌جی وی 20 و گلکسی اس 7 سامسونگ را برای انحراف هارمونیک نهایی و میزان نویز را به صورت نموداری مشاهده کنید که محصول ال‌جی در این بخش به طر شگفت‌انگیزی ۵۵ درصد عملکرد بهتری دارد.

تجربه‌ای بی‌نظیر همراه با اسپیکرهای B&O

Bang & Olufsen نامی شناخته شده در صنعت تجهیزات صوتی است که این بار در گوشی V20 با ال‌جی همکاری داشته است. بی‌شک نام این برند می‌تواند امضای کیفیت صدای وی 20 باشد و خروجی صدای این گوشی را تضمین کند. تجربه‌ی صوتی همراه با اسپیکرهای B&O باعث می‌شود تا نه تنها از پخش موسیقی به بهترین شکل لذت ببرید، بلکه صدای خروجی خواننده کاملا طبیعی و متعادل به گوش شما برسد.

نام و برند B&O Play می‌تواند ضامن بهترین کیفیت صدا برای خریداران وی 20 ال‌جی باشد. به لطف B&O Play می‌توانید از صدای بهینه‌شده و هدفون‌های این برند که داخل جعبه‌ محصول تعبیه شده لذت ببرید. ضمن اینکه لوگوی B&O Play روی کاور پشتی گوشی وی 20 حک شده است.

البته ال‌جی اعلام کرده که وی ۲۰ تنها در برخی از بازارهای جهانی به همراه هدفون B&O و سفارشی‌سازی‌های این شرکت ارائه می‌شود و هنوز مشخص نیست که این بسته به ایران نیز خواهد رسید یا خیر. نسخه‌ مجهز به هدفون B&O قیمت بالاتری در مقایسه با نسخه‌ عادی وی ۲۰ خواهد داشت.

ضبط‌کننده‌ی صدای HD مجهز به HiFi

گوشی وی 20 ال‌جی به لطف بهره‌گیری از قابلیت ضبط‌‌ صدای اچ‌دی همراه با های‌فای می‌تواند 6.5 برابر بهتر و دقیق‌تر از گذشته صدا را ضبط کند. ضمن اینکه از فرمت FLAC به صورت 24bit/192kHz نیز پشتیبانی می‌شود.

ال‌جی یک اپلیکیشن اختصاصی را نیز برای ضبط صدای حرفه‌ای با قابلیت‌های مختلف برای وی ۲۰ درنظر گرفته است تا بتوانید صدا را آنطور که مایل هستید ضبط کنید.

حالت موزیک استودیو (Music Studio Mode)

به لطف این ویژگی صوتی در V20 ال‌جی می‌توانید با استفاده از ضبط صدا و سازهای موسیقی و افکت‌های مختلف، ملودی مورد نظر خود را بسازید. ال‌جی تلاش کرده است تا گوشی وی ۲۰ را به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به صدا، چه افرادی که اهل گوشی دادن به موسیقی با بهترین کیفیت هستند چه افرادی که به دنبال تولید محتوای صوتی هستند، تبدیل کند.

این قابلیت‌های خاص تقریبا در هیچ گوشی هوشمندی وجود ندارند و تنها در پخش‌کننده‌های گران قیمت موسیقی ارائه می‌شوند.

20104

کد خبر: 675816

وب گردی

وب گردی