امیدوارم رهبران کشورهای اسلامی راه زندگی را از امام خمینی(س) بیاموزند

دبیر کل اوپک،عضو دبیرخانه و معاون امور مطالعات سازمان اوپک که شب گذشته وارد تهران شده بودند صبح روز چهارشنبه در حرم مطهر امام خمینی(س) تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازآستان،"محمد سانوسی بارکیندو " دبیر کل اوپک ضمن ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان در خصوص ابعاد شخصیتی امام راحل گفت:امام خمینی(س) یکی از بزرگترین رهبرانی اسلام است که بنیان انقلاب اسلامی برای ملت ایران پایه گذاری کردند.بسیار خوشحال و مفتخرم که این فرصت در اختیارم قرار گرفت که به زیارت ایشان بیایم.

دبیر کل اوپک همچنین ادامه داد:خوشحالم از اینکه امروز در این سرزمین که سرزمین بزرگ اسلام است و در این مکان مقدس جایی که محل خدمت است حضور دارم.امام خمینی(س) مردی است که توانست خدمت بزرگی به اسلام ارائه کند و مردم شجاع ایران را به پیروزی برساند.

بارکیندو افزود:امام خمینی(س) نه تنها به ملت ایران بلکه به دین مبین اسلام خدمت رسانی کرد.زمانی که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران این انقلاب را در ایران به پیروزی رساندند و رهبریت انقلاب را به عهده داشتند یک دانشجو بودم.در آن دوران به عنوان یک دانشجو به همراه عده ای دیگر از دانشجویان اتفاقاتی را که در ایران رخ می داد را با علاقه زیادی پیگیری می کردم.

دبیر کل اوپک در ادامه بیان کرد:آن روزها تلویزیون،اینترنت و هیچ راه ارتباطی به معنای امروزه وجود نداشت و ما بر اساس گزارشگران،خبرنگاران و نویسندگان بزرگی که درباره اتفاقات ایران می نوشتند ازجریانات مطلع می شدیم.

بارکیندو در خصوص کتاب مهمی که راه امام خمینی(س) را به وی نشان داد،گفت:یکی از کتاب های بسیار مهمی که در این زمینه مطالعه کردم توسط یکی از نویسندگان بزرگ مصری (مرحوم محمد حسنین هیکل)نوشته شده بود. این نویسنده مطالب بسیار زیادی را با توجه به نظرات ایشان و امکان وقوع رویدادهای مهم ایران را در کتابش ذکر کرده بود.کتاب این نویسنده بزرگ را بسیاری از دانشجویان مطالعه می کردند که برای همگی مان آرزوهای بزرگی را ایجاد کرد و امکانات آتی را به وجود آورد.

وی در ادامه تصریح کرد:در سال 1996 برای نخستین بار به ایران آمدم و به محل اقامت امام خمینی(س) در تهران رفتم وقتی وارد خانه ایشان شدم ناگهان به خود آمدم و دیدم بدون اراده اشک هایم جاری شده،نمی توانستم باور کنم مردی به این بزرگی که انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و از نظر اسلام در این حد بزرگ است در جایی به این محقری زندگی می کرده است.

بارکیندو افزود:همه رهبران در حد ایشان در تمام تاریخ افرادی منحصر به فرد بودند. دلم می خواهد این پیام در حرم مطهر این بزرگوار به تمام رهبران کشورهای اسلامی برسد که همگی از ایشان راه و روش زندگی را بیاموزند.

دبیر کل اوپک خاطر نشان کرد: امام راحل ساده زیست بودند و افرادی که نیروهای جوان جامعه هستند و قرار است در آینده کشور را اداره کنند زندگی این بزرگوار را مطالعه کنند.مطالعه سوابق تاریخی امام و نوع زندگی ایشان را باید آموخت.امیدوارم خداوند روح ایشان را در بهشت و در آرامش همیشگی قرار دهد.همچنین امید است تمام امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند.

205/201

کد خبر: 675846

وب گردی

وب گردی