فغانی:خودم را بیشتر از استقلال و پرسپولیس دوست دارم/ دادگان مدیر ورزشی است

پوریا پورعرب_ داور بین المللی کشورمان گفت: اکنون در سطح حرفه ای قضاوت می کنم و نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه هیچ تیمی را به اندازه خودم دوست ندارم.

به گزارش ایسکانیوز، با نزدیک شدن به بازی های دربی و افتخار آفرینی در المپیک توسط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی علیرضا فغانی بهانه ای بود تا با این داور مصاحبه ای داشته باشیم که در ذیل می خوانید:

*از عملکردتان در المپیک راضی بودید؟

_ خوشبختانه روند کار در بازی اول و دوم خوب بود و این شانس به داوران ایرانی داده شد تا در فینال المپیک ریو سوت بزنند و همه نگاه ها به این بازی مهم بود، به لطف خدا توانستیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم و اشتباهی نکردیم.

* نحوه برخورد بازیکنان خارجی با شما چه طور بود؟

_ به هر حال بازیکنان حرفه ای تری در خارج از کشور حضور دارند و اغلب آنها در تیم های بزرگ توپ می زنند و به نظرم کار با آنها هم حساسیت های خاص خود را دارد.

*از آنجا که بازی مهم بود آیا استرس وارد شده از سمت سکو ها چگونه بود؟ هواداران توهین به تیم داوری نکردند؟

_ در بازی های داخلی هم شاید ما متوجه توهین هواداران نشویم چون فشار کار بالا است و تمام تمرکزمان داخل زمین است و در ریو هم احتمال دارد به داوران بی احترامی کرده باشند و ما به زبانشان آشنایی نداشتیم.

*به هرحال هرچه تنش کم تر باشد عملکرد داوران بهتر می شود؟

_ بله نه تنها در داخل زمین بلکه مربیان و بازیکنان هم به آرامش دعوت می شوند و دیده شده است اگر روی سکو ها آشوبی ایجاد شود به داخل زمین هم این موضوع کشیده خواهد شد.

*شما به نوعی برای دانشگاه آزاد اسلامی هم افتخار آفرینی کردید نظرتان چیست؟

_من دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی هستم و حوزه دانشگاه آزاد اسلامی لطف داشته و قرار است از المپیکی ها تجلیل به عمل بیاورد. طبق مصوبات دانشگاه آزاد اسلامی به نظرم با دادن تسهیلات دانشجویی به ورزشکاران اتفاق خوبی در ورزش رخ می دهد.

*حضور دکتر دادگان را در معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی اثر گذار می بینید؟

_ دکتر دادگان مدیر ورزشی کار بلد و است و قدر ورزش و ورزشکاران را می داند.

*دستمزد داوران تغییری کرده است؟

_ از زمان حضور تاج در فدراسیون دستمزد داوران دو برابر شده است و فعلا که خبری از افزایش دستمزد ها نیست.

*نام شما جزو داورانی است که احتمال دارد در دربی را سوت بزنند؟

_ دربی هم مثل دیگر بازی های است، مردم و رسانه ها حساسیت این بازی را زیاد کردند و امیدوارم هر داوری که انتخاب می شود بهترین عملکرد را داشته باشد و شرایطی را به وجود آورند که حاشیه کم باشد.

*شما اعلام کردید که خانواده همسرتان استقلالی هستند؟

_این موضوعی است که رسانه ها به آن دامن می زنند و اکنون در سطح حرفه ای قضاوت می کنم و نه تنها استقلال و پرسپولیس بلکه هیچ تیمی را به اندازه خودم دوست ندارم.

602/603

کد خبر: 675886

وب گردی

وب گردی