دیدار و گفتگو با رضا کیانیان در کتابفروشی آینده

فردا پنجشنبه 18 شهریور 1395، ساعت 9 صبح کتابفروشی آینده میزبان رضا کیانیان است.

به گزارش ایسکانیوز، رضا کیانیان در سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمده است و اولین استاد بازیگری او برادرش داوود بوده که در سال ۱۳۴۵ وی را به جمع بازیگران نمایشنامه از«پانیفتاده‌ها» به قلم غلامحسین ساعدی افزود.

رضا به مدت سه سال در گروه تئاتر برادرش داوود فعالیت داشت. وی در سال ۱۳۵۵ از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته تئاتر فارغ‌التحصیل شد. همسر او هایده قراچه داغی، خواهرزاده سهراب سپهری است.
کیانیان فعالیت در سینما را از سال ۱۳۶۸ با حضور در فیلم تمام «وسوسه‌های زمین» ساخته حمید سمندریان آغاز کرد. از دیگر فیلم‎هایی که وی در آن‎ها بازی داشته است می‎توان به این فیلم‎ها اشاره کرد: «کیمیا» ،«سینما سینماست» ،«آژانس شیشه‌ای»،«گاهی به آسمان نگاه کن»،« ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «یک حبه قند»، «فرش باد»، «یک تکه نان» ،«روبان قرمز» و برای بازی ماندگارش در فیلم «خانه‌ای روی آب»نیز سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را از بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر بدست آورد.
و برای حضور او در مجموعه های تلویزیونی می‎توان به این آثار اشاره نمود: «شلیک نهایی» ،«کیف انگلیسی»،« مختارنامه» ،«وکلای جوان» و ...
کیانیان از تئاتر نیز غافل نمانده است از جمله: نمایش‌های آنتیگونه، خرده بورژواها، چهره‌های سیمون ماشا، ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، یادگار سال‌های شن. او در فروردین ۱۳۸۹ با بازی در نمایش پروفسور بوبوس به کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از ۶ سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه نمایش بازگشت.
رضا کیانیان طی این سال‎ها به نویسندگی نیز توجه داشته و آثاری از وی منتشر شده است، از جمله:
سومین سرنوشت داوود، بازیگری، تحلیل بازیگری، شعبده بازیگری، بازیگری در قاب، ناصر و فردین، عکسهای تنهایی، این مردم نازنین و ...
در دیدار پنجشنبه صبح فیلم مستندی درباره رضا کیانیان تحت عنوان «بعد از خانه شماره 11» ساخته طاها شجاع نوری به نمایش درمی‎آید و نیز در پایان جلسه مراسم امضای کتاب‎ های رضا کیانیان با حضور وی انجام می شود.

502502

کد خبر: 675906

وب گردی

وب گردی