سرپرست گروه رستاک:در کار جمعی نمی توانیم به اندازه فعالیت های انفرادی‌مان موفق باشیم/انتشار آلبوم جدید پس از محرم

سیامک سپهری،سرپرست گروه رستاک می گوید: کار گروهی ماجرایی است که مدت ها است در کشور ما و در بسیارى از زمینه ها، در موردش بحث است و این دغدغه وجود دارد که چرا ما در این فضا ها نمی توانیم به اندازه فعالیت های انفرادی مان موفق باشیم. مطمئنا دلایل چرایى آن فراوانند و بخشى از آن شاید ریشه در پیشینه ى فرهنگى و اجتماعى مان داشته باشد.

سیامک سپهری، سرپرست گروه رستاک در گفت و گو با ایسکانیوز در مورد رمز موفقیت این گروه در درکنار هم ماندن اعضای آن گفت: عوامل زیادی باید وجود داشته باشد که یک گروه بتواند با پویایی به حیات خودش ادامه دهد. در مورد رستاک همواره یکی از اصلى ترین دغدغه های ما این بوده است که به همان اندازه ای که در فضای هنری سعی کردیم دقیق کار کنیم، تلاش کردیم حس همکاری و همدلى عمیقى وجود داشته باشد و ساختار رستاک حفظ شود.

وی ادامه داد: ما در فضای هنری سعی می کنیم با تحقیق، تلاش و تجربه به ساختار و بیان هنری خاص رستاک دست پیدا کنیم، و در فضای گروهی هم تلاش می کنیم بیاموزیم که چگونه با وجود تمام پیچیدگى ها و یا دشوارى هاى یک فعالیت جمعى، منسجم تر و پویاتر در کنار یکدیگر کار کنیم که البته در این زمینه همواره پدرم بزرگترین پشتیبان و همراه رستاک بوده اند.

سرپرست گروه رستاک درمورد اینکه چرا در ایران گروه های موسیقی نهایتا 4 یا 5 سال کنار هم کار می کنند، اظهار کرد: من فکر می کنم این ماجرایی است که مدت ها است در کشور ما و در بسیارى از زمینه ها، از ورزش گرفته تا فعالیت هاى هنری و گروه های کاری، در موردش بحث است و این دغدغه وجود دارد که چرا ما در این فضا ها نمی توانیم به اندازه فعالیت های انفرادیمان موفق باشیم. مطمئنا دلایل چرایى آن فراوانند و بخشى از آن شاید ریشه در پیشینه ى فرهنگى و اجتماعى مان داشته باشد. ولى به گمان من اکنون یک اراده جمعى نیرومند و با انگیزه براى تغییر آن وجود دارد و احساس می کنم آرام آرام در حال رسیدن به دست آوردهای ارزشمندى هستیم.

وی افزود: خوشحالم که از سال 76 تا کنون، رستاک همراه با پویایى و با کار گروهى به زندگى خود ادامه داده و این برای ما، دست آورد خوب و با ارزشی بوده است.

سیامک سپهری درمورد دلایل کم خبری از گروه رستاک گفت: مدتى طولانی، در واقع بیشتر از سه سال است که روی آلبوم جدیدمان کار می کنیم و یکسال گذشته فشرده ترین بخش کار بوده است و به همین دلیل اجراى کمترى داشته ایم ولی فکر می کنم تا یک یا دو هفته دیگر کارهای آلبوم تمام می شود و احتمالا آلبوم در اولین فرصت پس از ماه محرم روانه بازار خواهد شد و پس از آن اجراهایمان هم با قطعات جدید آغاز مى شود.

وی درمورد آلبوم جدید این گروه توضیح داد: اعضاى اصلى گروه ثابت هستند ولی بر اساس فضای تنظیمات و هر کدام از قطعات، تغییراتی در گروه در گروه ایجاد مى شود. توضیحات بیشتر در مورد آلبوم جدید را همزمان با انتشار آنونس این آلبوم خواهیم داد. تلاش بر این است که خیلی زود این آلبوم منتشر شود.

508502

کد خبر: 675922

وب گردی

وب گردی