مقیمی: بر روی عملکرد دولت تدبیر و امید نباید چشم فروبست

قائم مقام وزیر کشور گفت: عملکرد و اقدام های دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته مانند کاهش نرخ تورم، خودکفایی در تولید گندم و مثبت شدن تراز تجارت خارجی نباید هیچ گاه نادیده گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز محمدحسین مقیمی در سفر یک روزه خود به قزوین دردومین نشست هم اندیشی احزاب و تشکل های استان ضمن گرامیداشت یاد شهدای 17 شهریور و فاجعه منا، افزود: براساس ماده 10 قانون احزاب، تمامی کسانی که تمایل دارند در چهارچوب قانون به فعالیت سیاسی بپردازند قانون گذار راه این فعالیت را برای آنها بازگذاشته و اگر در این زمینه اقدام نشود، کوتاهی از سوی احزاب و تشکل ها بوده است.
وی ادامه داد: خوشبختانه احزاب و تشکل ها در قانون اساسی و قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی از جایگاه خاصی برخوردار بوده و تمامی آنها می توانند در این چهارچوب مصوب به فعالیت خود بپردازند.
وی با بیان اینکه 250 حزب تاکنون در کشور مجوز فعالیت دریافت کرده اند، در ادامه یادآور شد: از نظر قوانین هیچ محدودیتی برای فعالیت قانونمند و شناسنامه دار این احزاب وجود نداشته و احزاب می توانند در تمامی طول سال، و نه تنها در زمان انتخابات، به کار سیاسی خود مشغول باشند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در سه سال گذشته کوشیده است احزاب منتقد و رقیب و نیز احزاب هم راستا با خود را فعال نگاه داشته تا شور و نشاط سیاسی در جامعه را افزایش دهد.
وی با بیان اینکه در انتخابات 7 اسفند سال گذشته شاهد حضور همه جناح ها و احزاب در انتخابات بودیم، ادامه داد: امیدواریم در انتخابات آینده نیز شاهد حضور حداکثری همه جریان ها و احزاب باشیم تا کشور به سمت فعالیت احزاب قوی تر، سوق یابد.
وی با اشاره به اینکه رقیب قوی تر، احزاب را تقویت کرده و رقبای ضعیف در نهایت به ضعف احزاب می انجامند، افزود: باید تلاش کرد تا میدان برای رقابت همه احزاب در جامعه فراهم شود و با افزایش آستانه تحمل خود جلوی ناهنجاری های اجتماعی نظیر حقوق های نامتعارف و اختلاس های کلان را بگیریم.
وی با بیان اینکه هر حزبی در کشور مجوز دریافت می کند از نظر دولت و نظام جمهوری اسلامی به عنوان حامی نظام و دولت محسوب می شود، گفت: اگر ما به احزاب اجازه دهیم تا آزادانه حرف خود را بزنند و از متهم کردن آنها دست برداریم فساد و چاپلوسی کنار زده شده و زمینه برای تربیت نخبگان برای مدیریت آینده کشور نیز فراهم می شود.
وی در ادامه یکی از وظایف احزاب را کادرسازی و تربیت نیرو برشمرد و یادآور شد: هر حزبی که در کادرسازی موفق تر باشد با قدرت و توان بیشتری به سوی مدیریت کشور پیش رفته و در اداره کشور نیز موفق تر عمل خواهد کرد.
مقیمی با بیان اینکه هر موقع دولت مصمم شد که به احزاب یارانه پرداخت کند موج مخالفت ها آغاز شد، ادامه داد: در دولت هشتم پرداخت یارانه به احزاب آغاز شد اما در دولت های بعد این نوع پرداخت ها قطع شده و اکنون نیز برای پرداخت دوباره یارانه به احزاب مخالفت هایی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه امکان دارد در اجرای امور نقاط ضعفی نیز باشد که در رقابت های سالم می توان آن را شناسایی کرد، گفت: همیشه سعی می کنیم نقاط ضعف را اصلاح کرده و هر وقت از اصول فاصله گرفتیم باید با اصلاح این نقاط دوباره به اصول خود بازگشته تا کارها به درستی پیش رود.
مقیمی با بیان اینکه تجربه موفقی را در انتخابات 7 اسفندماه سال گذشته پشت سر گذاشتیم، افزود:در آن انتخابات همه جریان ها و احزاب خود را پیروز میدان تلقی می کردند اما مساله مهم نشاط سیاسی و آرامش کشور به دلیل تاکید بر نقش پررنگ احزاب و حق الناس بود که این مساله در آن زمان به حد اعلای خود رسیده بود.
وی در پاسخ به انتقادی مبنی بر اینکه صحبت با کدخدا چه نتیجه ای در برداشت، گفت: ما نباید اقدام ها و دستاوردهای دولت را در سه سال گذشته نادیده بگیریم و آنهایی که سال های سال به دنبال ریزکدخداها بودند، چه دستاوردی را برای کشور به بار آوردند؟
وی با اشاره به موفقیت کشور در برجام و اینکه چه کسی می گوید شکست خوردیم، اضافه کرد: مقام معظم رهبری بارها از تیم مذاکره کننده هسته ای حمایت کردند چرا که این تیم توانست در برابر 5 قدرت جهانی و قویترین تیم مذاکره کننده دنیا و با دعای خیر مردم ایران به موفقیت چشمگیری دست یابد.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با سعی و تلاش مضاعف توانست تورم 43 درصدی را به 8 درصد کاهش داده و رشد اقتصادی را به حدود 14.8 دهم درصد برساند که نباید این دستاوردها کوچک و نادیده انگاشته شود.
وی با بیان اینکه پس از سال 84 به تناوب از 6 تا 8 میلیون تن گندم خریداری شده به کشور وارد کردیم، افزود: امروز بعد از سال ها واردات بی رویه این محصول، به خودکفائی رسیده و دیگر نیازی برای خرید آن از دیگر کشورها نداریم.
مقیمی با بیان اینکه این دولت برآمده از رای مردم است و در جهت رفع همه مشکلات اقدام می کند، گفت: باید قبول کرد که دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی به سر می برد و با گران شدن حامل های انرژی در دولت قبل تنها 28 هزار میلیارد تومان نصیب دولت می شود که باید 43 هزار میلیارد تومان آن را به پرداخت یارانه ها اختصاص داد.

201/205

کد خبر: 675928

وب گردی

وب گردی