افزایش محبوبیت حزب ضد یورو در بین شهروندان آلمانی

نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه اینسا از افزایش محبوبیت حزب افراطی ضد یوروی "جایگزینی برای آلمان" در بین شهروندان این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روزنامه "دی ولت"، بعد از انتخابات محلی اخیر ایالت مکلنبورگ- فورپومرن آلمان که در آن حزب ضد یوروی جایگزینی برای آلمان موفقیت چشمگیری به دست آورده و توانست از حزب دموکرات مسیحی پیشی بگیرد، حالا نتایج یک نظر سنجی مجددا از افزایش محبوبیت این حزب افراطی در آلمان خبر می دهد.

به گزارش مهر، بر اساس نظر سنجی اخیر موسسه "اینسا" که به سفارش نشریه "بیلد" آلمان انجام گرفته است 15 درصد شهروندان آلمانی در صورتی که انتخابات پارلمانی یکشنبه آینده برگزار شود به حزب ضد یورو رای می دهند و این یک رکورد بالا برای حزب جایگزینی برای آلمان محسوب می شود.

هفته گذشته 14.5 درصد شهروندان آلمانی طرفدار حزب ضد یورو بودند که نتایج این نظر سنجی صعود نیم درصدی را برای این حزب افراطی نشان می دهد.

این در حالی است که بر اساس نتایج این نظر سنجی احزاب متحد مسیحی با نیم درصد کاهش 30.5 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. به این ترتیب در ششش هفته گذشته احزاب اتحادیه مسیحی دو درصد آراء شهروندان را از دست داده اند.

حزب سوسیال دموکرات هم با نیم درصد افزایش 21.5 درصد آراء شهروندان را کسب کرد. سبزها نیز بدون تغییر 11.5 درصد آراء را کسب کردند.

رئیس حزب ضد یوروی آلمان با توجه به موفقیت های روزافزون حزبش اعلام کرده است که ما می خواهیم در دراز مدت بر این کشور حکومت کنیم.

در انتخابات محلی اخیر ایالت مکلنبورگ-فورپومرن آلمان حزب راست افراطی "جایگزینی برای آلمان" موفقیتی بزرگ را تجربه کرده و از نامزد حزب دموکرات مسیحی مرکل پیشی گرفت.

بر اساس نتایج اعلام شده تقریبا همه احزاب سنتی آلمان در این انتخابات ایالتی کم یا زیاد رای خود را از دست داده اند و می توان گفت حزب راست گرای افراطی آلمان برنده بزرگی در این انتخابات بوده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده، حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات با کسب 30.6 درصد آراء در جایگاه نخست قرار گرفته و حزب ضد یورو نیز با کسب 21 درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفت. حزب دموکرات مسیحی مرکل نیز با کسب حدود 19 درصد آراء در جایگاه سوم بعد از حزب افراطی این کشور قرار گرفت. این یکی از بدترین نتایج انتخاباتی برای این حزب در این ایالت بوده است.

303300

کد خبر: 675943

وب گردی

وب گردی