توپچی: بنا به رفت و برگشت عادت کرده است/ جوان گرایی کشتی فرنگی تنها کار بنا است/ حسن رنگرز می تواند کمک بسیار خوبی برای بنا باشد

دبیر اسبق فدراسیون کشتی گفت: این خداحافظی ها در روحیات محمد بنا گنجانده شده است، محمد بنا  به رفت و برگشت های این چنینی عادت کرده است.

محمدرضا رمضان پور - محمدرضا توپچی در خصوص خداحافظی محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی و احتمال جایگزین شدن حسن رنگرز به جای وی با خبرنگار ایسکانیوز به گفت و گو پرداخت که در ادامه می آید:

آقای توپچی نظر شما درباره خداحافظی محمد بنا چیست؟

محمد بنا یکی از بهترین های کشتی فرنگی است و به جرات می توانم بگویم که کسی به اندازه او نمی تواند به کشتی فرنگی کمک کند. درست نیست یک سرمربی را به دلیلگرفتن نتیجه ضعیف در المپیک اینقدر تحت فشار گذاشت. همه میدانند و دیدند چرا تیم ملی کشتی فرنگی در المپیک نتوانست نتیجه خوبی را بگیرد. محمد بنا جایگزینی برای حمید سوریان در تیم ملی نداشت وچاره ای جز اعزام نفرات المپیک 2012 لندن به المپیک 2016 ریو را نداشت.

فشار روحی وارد کردن به چنین مرد بزرگی دور از ادب است، رفتن محمد بنا برای کشتی فرنگی گران تمام خواهد شد و برای المپیک 2020 هم اتفاقات المپیک 2016 تکرار خواهد شد. بهتر است رسول خادم و کمیته فنی فدراسیون به فکر حفظ محمد بنا باشند تا انتخاب جایگزین برای او!

این خداحافظی ها در روحیات محمد بنا گنجانده شده است، محمد بنا به رفت و برگشت های این چنینی عادت کرده است اما نباید فدراسیون بگذارد چنین مشکلاتی به وجود بیاید. این رفت و برگشت ها به ضرر تیم ملی است چرا که باعث نا بسامانی در کشتی فرنگی می شود.

محمد بنا اگر هم بخواهد برود فدراسیون باید برای رفتن او یک جلسه برگزار کند و علت این جدایی را از محمد بنا بپرسد، به قول معروف باید رفتن او قانونی باشد اما متأسفانه محمد بنا امروز خداحافظی می کند و فردا فدراسیون هم به فکر جایگزین او است.

بعد از خداحافظی محمد بنا زمزمه های جایگزین شدن حسن رنگرز به جای محمد بنا به گوش می رسد نظر شما در این باره چیست؟

رنگرز خود یکی از قهرمانان و بهترین های کشتی فرنگی است اما حضور حسن رنگرز در تیم ملی کشتی فرنگی با وجود محمد بنا جایز نیست. رنگرز میتواند کمک خوبی برای بنا باشد اگر این دو نفر در کنار یک دیگر کار کنند کادر فنی کشتی فرنگی بسیار قوی می شود. حسن رنگرز جوان است و در عرصه مربیگری آینده بسیار روشنی را دارد اما با وجود بنا نباید او را سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی کرد.

کشتی فرنگی بعد از المپیک 2016 ریو به یک خانه تکانی اساسی نیاز دارد و تنها کسی که این کار را می تواند انجام دهد بنا است. او به همه کشتی گیران آشنایی دارد و می داند که چه کسی برای چه وزنی مناسب است و میتواند در آن وزن رشد کند.

ماندن محمد برای کشتی فرنگی مفید است و میتوانیم برای المپیک 2020 روسیه یک شگفتی بسیار خوبی را از او مشاهده کنیم.

محمد بنا مدعی است که دوران او در کشتی فرنگی به پایان رسیده است آیا به نظر شما چنین است؟

گفتن حرفای این چنینیبه روحیه او برمی گردد وقتی حرفایی می شنود که نباید زده می شد طبیعی است که تصمیم به خداحافظی از تیم ملی کشتی فرنگی می گیرد .

محمد بنا 58 سال دارد و هنوز هم می تواند برای کشتی فرنگی مفید باشد و افتخارات بسیار زیادی را کسب کند. او انسانی خاکی و فروتن است و همین امر سبب شده است تا دلسوزانه کار کند و افتخار آفرینی کند.

فدراسیون در این باره باید چه کار کند؟

فدراسیون باید، کشتی فرنگی که متعلق به ملت ایران است را دریابد و نگذارد چنین مسائل پیش پا افتاده ای به کشتی ایران لطمه بزند. کمیته فنی فدراسیون و شخص محمد بنا باید جلسه ای تشکیل بدهند و تصمیم درست و مفیدی را برای تیم ملی کشتی فرنگی بگیرند.

برکناری یک مربی صرفا نباید منوط به بازی های المپیک باشد باید عملکرد تیم در مسابقات گذشته هم دیده شود و بعد از بررسی تصمیم گیری کنند. این چنین تصمیم گیری ها، بی ثباتی فدراسیون را نشان می دهد. محمد برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو خون دل خورد چطور می توان خیلی راحت از کنار این زحمات گذشت!

دبیر اسبق فدراسیون کشتی خاطر نشان کرد: امیدوارم مسئولان فدراسیون تصمیم درستی را برای کشتی فرنگی بگیرند تا کشتی فرنگی به بی راهه نرود.

605/602

کد خبر: 676016

وب گردی

وب گردی