روایت یک نماینده از سوء استفاده ای که از امضای وی برای سلب صلاحیت نایب رئیس مجلس شده است

نماینده مجلس دوره دهم در رابطه با سوء استفاده ای که از امضای وی برای نامه سلب علی مطهری از نایب رئیسی مجلس شده است گفت: من این نامه را براساس اعتمادی که به نماینده‌ای که امضاها را جمع آوری می‌کرد امضا کردم و از اینکه آن نامه در محتوایش سلب صلاحیت آقای مطهری از نایب رئیسی بود اطلاعی نداشتم .

به گزارش ایسکانیوز، هفته گذشته نامه‌ای در مجلس مطرح شد با امضای 30 نماینده که به دلیل تعطیلات تابستانی مجلس به دست هیات رئیسه نرسیده است. در آن نامه تعداد محدودی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواهان بررسی سلب ریاست علی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در هیات رئیسه بودند. این نامه سر و صدایی به پا کرد و انتقاداتی نسبت به نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی وارد شد.

علی مطهری در جواب به این انتقادات گفت: در اینکه منافقان جنایتکار هستند هیچ تردیدی وجود ندارد، همچنین گروه فرقان که اقدام به شهادت رساندن پدر اینجانب کرد شاخه‌ای از منافقین می‌باشد. و مستظهر شد که آیا بنده از همین منافقین که پدرم را به شهادت رساندند حمایت می‌کنم؟ شما اگر دلسوز نظام هستید، این رویه که انجام داده‌اید درست و صحیح نیست.

عبدالله رضیان نماینده مجلس دوره دهم در رابطه با سوء استفاده ای که از امضای وی بر نامه سلب صلاحیت علی مطهری از هیئت رئیسه مجلس به امضای 30 نماینده شده است در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: من این نامه را براساس اعتمادی که به نماینده‌ای که امضاها را جمع آوری می‌کرد امضا کردم و از اینکه آن نامه در محتوایش راجع به سلب آقای مطهری بود مطرح بود اطلاعی نداشتم و با توجه به نماینده ای که این امضاها را جمع‌آوری می‌کرد امضا کردم.

نماینده مردم قائم‌شهر در مجلس دهم در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا نمایندگان برای نائب رئیس مجلس جو را متشنج می‌کنند گفت: خود آقای مطهری هم گفته اند که برخی افراد نسبت به این موضوع نگاه سیاسی داشتند.

وی در ادامه گفت: تعداد خیلی زیادی نبوده اند که این نامه را امضا کردند و برخی از افراد هم نامه را دیدند متوجه ماجرا شدند و اصلا امضا نکرده بودند.

وی با بیان این که این نامه به طور کل از جهت حقوقی جایگاه قانونی ندارد گفت: برای علی مطهری مشکلی به وجود نمی‌آید زیرا مجلس یک مکانیزم قانونی است. اگر کسی تصمیم بگیرد باید همه نمایندگان تصمیم بگیرند، این موضوع دلیل قانونی نداشته که بخواهد طرح شود.

همچنین وی از گفتن نام کسانی که از امضای خود پشیمان شده اند امتناع کرد.

قابل ذکر است که رحیمی نماینده مردم تهران در مصاحبه با تدبیرو امید با بیان اینکه نامه اعتراضی نمایندگان علیه مطهری هنوز تحویل کمیسیون تدوین آیین‌نامه و هیات‌رئیسه مجلس نشده، خاطر نشان کرد: این نامه تحت‌عنوان اعتراض به اظهارات آقای مطهری تنظیم شده و با این عنوان امضا جمع آوری شده در حالی که بعداً موضوع شکایت از نایب رئیس مجلس در این نامه گنجانده شده است.

همچنین عزت الله یوسفیان ملا، رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با تاکید بر این که به هر حال تشخیص نهایی با هیات رییسه است گفت: با توجه به اخباری که درباره پس گرفتن تعدادی از امضاها در این شکایت منتشر شده است، اگر امضاها کمتر از 25 نماینده شده باشد، موضوع مورد بررسی قرار نمی گیرد.

راضیه فراهانی

202/201

کد خبر: 676079

وب گردی

وب گردی