اردوغان: ترکیه آماده پیوستن به حملات آمریکا علیه مواضع داعش است

رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور آماده پیوستن به عملیات نظامی آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شهر الرقه سوریه است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از راشاتودی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در حاشیه نشست «جی ۲۰» در چین اعلام کرد که ترکیه آماده پیوستن به عملیات نظامی آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی داعش در شهر الرقه سوریه است.

به گزارش مهر، لازم به ذکر است که رئیس جمهور آمریکا نخستین بار پیشنهاد این همکاری را مطرح نمود و رئیس جمهور ترکیه نیز با این پیشنهاد موافقت کرد؛ زیرا آنکارا فرصت همکاری با آمریکا را برای حمله همزمان به گروه تروریستی داعش و مبارزان کُرد مناسب می بیند.

گفتنی است که ارتش ترکیه طی روزهای اخیر به بهانه ایجاد یک منطقه حائل میان مناطق تحت سلطه کردها در شرق و غرب پایگاه داعش در الرقه حدود ۴۰ کیلومتر به داخل خاک سوریه نفوذ کرده است.

رئیس جمهور ترکیه با تأکید بر لزوم نمایش حضور خود در منطقه اظهار داشت که «هریک گام به عقب گروههایی تروریستی همچون داعش، پ ک ک، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه و یگانهای مدافع خلق را در منطقه مستقر خواهد کرد». گفتنی است که اردوغان نیروهای کُرد درگیر با داعش در سوریه را در رده گروههای تروریستی قرار می دهد.

اما واشنگتن نظری متفاوت با آنکارا دارد و از اینرو،‌ با اجرای عملیاتهای مشترک با مبارزان کُرد وابسته به یگانهای مدافع خلق مناطق بسیاری از سوریه از جمله شهر منبج را از تصرف تروریستهای داعش آزاد کرد.

اردوغان در پاسخ به این پرسش که آیا همکاری آمریکا با کُردها را یک مشکل و مانع قلمداد می کند، با اشاره به آخرین عملیات ترکیه موسوم به «سپر فرات» اظهار داشت که این امر را مشکل و مانع نمی داند.

300300

کد خبر: 676106

وب گردی

وب گردی