استاندار خراسان رضوی: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه های نظام است/ نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه تعاملات آکادمیک بین المللی

استاندار خراسان رضوی در جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از استوانه های نظام است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس رشیدیان استاندار خراسان رضوی در چهاردهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی این استان که عصر امروز به ریاست دکتر میرزاده و با حضور اعضا در استانداری برگزار شد، بر نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه تعاملات آکادمیک بین المللی تاکید کرد.

وی افزود: پایه پیشرفت کشور در همه حوزه ها، فعالیت در حوزه دانش بنیان است. در خراسان رضوی؛ چه در در دانشگاه آزاد اسلامی و چه در دانشگاه های دولتی، در سال گذشته فعالیت های خوبی انجام شده است. در هفته پژوهش نیز دستاوردها و نوآوری های بسیار ارزشمندی عرضه کردیم. اگر از این واحدهای پژوهشی و ابداعات آنها حمایت شود و واحدهای شتاب دهنده بتواندد نقش خود را به درستی ایفا کنند می توانیم بسیاری از اهدافی که داریم و آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز به آن اشاره کردند محقق شود.

وی به تعدادی از محصولات شرکت های دانش بنیان این استان مانند گاز پمپ های فشار قوی اشاره کرد و افزود: در حوزه نفت و گاز، پمپ های فشار قوی را تولید کرده ایم که بخشی از آنها در ساخت پالایشگاه کرمانشاه استفاده شد. در حوزه دندانپزشکی نیز در تولید مواد دندان ظرفیت های خوبی داریم که اگر از این ظرفیت ها حمایت شود، خراسان رضوی و شهر مشهد میتواند به عنوان منبعی خوب برای تولید مواد مورد استفاده در دندانپزشکی تبدیل شود.

رشیدیان گفت: در سالهای اخیر 3 میلیارد تومان تسهیلات برای فعالیت های دانش بنیان هزینه شد که این شرکت ها بیش از 74 میلیارد تومان قرار بستند. این نشان می دهد که بازگشت سرمایه آنها بسیار خوب است. با توجه به فرمایشات رهبری درباره واحدهای کوچک و متوسط باید بگویم که در خراسان رضوی بیش از 6هزار و 400 واحد صنعتی داریم که اکثر آنها متوسط و کوچک هستند و 95 درصد آن ها از بخش خصوصی هستند.

وی افزود: اگرچه نوسان های اقتصادی بر آنها اثرگذار بود اما با سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست هایی که دولت دنبال کرد، توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم. در چند ماه اخیر بیش از 1200 واحد برای رفع مشکلات ملی به بانک ها معرفی کردیم و حدود 160 تومان تسهیلات به این واحدها اختصاص داده شد. البته باید در کنار توسعه شرکت های دانش بنیان، باید R&D را نیز توسعه دهیم.

استاندار خراسان رضوی به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در تعاملات بین المللی اشاره کرد و گفت: روز گذشته در سفر به کابل با 3 تن از وزرای دولت و معاون رئیس جمهور افغانستان ملاقات داشتم. یکی از مسائل مهمی که در آنجا مورد تاکید قرار گرفت، مسئله پرورش دانشجویان در رشته های فنی و مهندسی بود که دانشگاه آزاد اسلامی می تواند در این زمینه بسیار تاثیرگذار باشد.

از جمله فعالیت های شاخص دیگر دانشگاه آزاد اسلامی در خراسان رضوی تاسیس دانشگاه آزاد در منطقه دولارام بود که دانشجویان افغان بتوانند بدون گرفتن ویزا به آنجا بروند و تحصیل کنند.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی جزو دانشگاه های موثر در تعاملات بین المللی است. مشهد مقدس نیبز در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام میزبان برنامه های فرهنگی متعددی است، در نتیجه انتظار می رود که این دانشگاه از این فرصت ها برای ایجاد تعامل با سایر کشورها و دانشگاه ها در جهت گسترش همکاری های آکادمیک بین المللی بهترین استفاده را ببرد.

601/601

کد خبر: 676130

وب گردی

وب گردی