سی و هفتمین سالگرد آیت الله طالقانی برگزار شد

مراسم سی و هفتمن سالگرد درگذشت آیت الله سید محمد طالقانی عصر امروز - پنج شنبه - در کانون توحید با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، در این مراسم که تعدادی از زندانیان سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، یاران آیت الله طالقانی و خانواده آن مرحوم حضور داشتند، همرزمان این مبارز پیش از انقلاب به بیان خاطرات در دوران ستمشاهی و ویژگی های شخصیتی وی پرداختند.
همچنین در این مراسم با تشکیل میزگرد تخصصی با حضور سه تن از اساتید حوزه و دانشگاه به تفسیر قرآن باتوجه به دیدگاه های آیت الله طالقانی پرداختند.
آیت الله طالقانی مفسر قرآن کریم و اولین امام جمعه پس از انقلاب اسلامی بود. وی در دوران انقلاب اسلامی، پس از آزادی از زندان نقش مهمی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی و پیروزی انقلاب داشت و پس از پیروزی به ریاست شورای انقلاب اسلامی برگزیده شد و در انتخابات مجلس خبرگان قانونگذاری (12 مرداد 1358) از سوی مردم تهران به عنوان نماینده انتخاب شد.
در اوایل مرداد 1358 از سوی امام خمینی (ره) مأمور تشکیل نماز جمعه تهران شد و اولین و با شکوه ترین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مرداد به امامت ایشان در دانشگاه تهران برگزار شد.
آیت الله طالقانی بعد از انتصاب به عنوان امام جمعه تهران، موفق به برگزاری پنج نماز جمعه شد که آخرین نماز جمعه به مناسبت فرا رسیدن سالگرد جمعه خونین 17 شهریور در بهشت زهرا و کنار مزار شهدا برگزار شد.
این عالم مجاهد در سحرگاه نوزدهم شهریور سال 1358پس از سال ها فعالیت های علمی و مبارزات سیاسی علیه رژیم ستم شاهی و عمری تلاش خستگی ناپذیر در راه پیاده کردن احکام اسلامی در اثر سکته قلبی دارفانی را وداع گفت.

201/201

کد خبر: 676230

وب گردی

وب گردی