عمرو موسی: یک عده تازه به دوران رسیده برای عرب ها تصمیم می گیرند

دبیر کل اسبق اتحادیه عرب با انتقاد شدید از تشکیل "ائتلاف عربی" متجاوز به یمن، از این تصمیم به عنوان "تصمیمی حماقت آمیز" و "ناعاقلانه" یاد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، عمرو موسی در گفتگو با شبکه سی بی سی مصر از اقدام عربستان برای تشکیل ائتلاف علی علیه یمن انتقاد و این تصمیم را تصمیمی احمقانه و بی‌فکرانه توصیف کرد.

وی خطاب به سران و حکام و پادشاهان کشورهای عربی از آنها خواست که ریختن خون مردم یمن را متوقف کرده و دخالت ظالمانه و آشکار عربستان سعودی علیه یمن و کشتار بی سابقه مردم آن را متوقف کنند.

عمرو موسی تشکیل ائتلاف علیه یک کشور عربی دوست را امری عجیب و غریب و تصمیمی احقمانه و بی فکرانه و نادرست توصیف کرد و افزود: البته این موضوع دیگر در عصر ما تعجب بر انگیز نیست، زیرا تصمیم گیری برای اعراب توسط یک عده تازه به دوران رسیده نازپرده که حکومت را به ارث برده اند صورت می گیرد و همین افراد هم اکنون در حال قتل عام ملت های عربی و کشتار وحشتناک آنها هستند و برای تغذیه درگیری های منطقه ای و طایفه ای تلاش می کنند.

دبیرکل اسبق اتحادیه عرب افزود: این افراد، عده ای را علیه یک عده دیگر مسلح و نظام های حاکم را تضعیف و ارتش و تجهیزات نظامی آنها را از بین می برند و این کشورها را درگیر جنگ هایی می کنند که هیچ پایانی ندارد.

عمرو موسی با اشاره به حوادث یمن و سوریه و لیبی و عراق که در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد گفت: به خدا سوگند اگر اسرائیل یک هزار سال با ما می جنگید نمی توانست این کارها را انجام دهد.

300300

کد خبر: 676253

وب گردی

وب گردی