اعتراض به حضور «میشل تمر» در ریودوژانیرو

رئیس جمهور جدید برزیل به محض ورود به مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک در ریودوژانیرو و راهپیمایی روز استقلال با فریادهای اعتراض و استهزاء حاضران روبرو شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «میشل تمر» رئیس جمهور جدید برزیل به محض ورود به مراسم افتتاحیه بازیهای پارالمپیک در ریودوژانیرو و در راهپیمایی روز استقلال با فریادهای اعتراض و استهزاء حاضران روبرو شد.

به گزارش مهر، بر این اساس معترضان در ۲۴ ایالت از ۲۶ ایالت برزیل به ریاست جمهوری میشل تمر تظاهراتی برگزار کردند؛ از جمله در ایالت برزیلیا حدود ۶۰۰ تن از معترضان فریاد «تمر برو بیرون» و «غاصب» را به دلیل نقش وی در استیضاح و برکناری «دیلما روسف» رئیس جمهور پیشین این کشور سردادند.

«آلین پیوا» فعال سیاسی در یک سازمان طرفدار روسف- موسوم به «مهاجران برزیلی برای دموکراسی»- به خبرگزاری اسپوتنیک گفت : «خشمی که اکنون نسبت به میشل تمر وجود دارد، نتیجه آگاهی رو به افزایش مردم برزیل پیرامون وقوع یک «کودتای نرم» است که موجب تغییر در ساختار سیاسی برزیل شد».

این فعال سیاسی در ادامه افزود که در حال حاضر اعتراضات علیه دولت میشل تمر رو به افزایش است و اینکه مخالفان دیلما روسف و مخالفان حزب کارگر در حال تشخیص این موضوع هستند که خود قربانیان یک کودتای از پیش طراحی شده هستند.

300300

کد خبر: 676255

وب گردی

وب گردی