گسترش همکاری دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران و هلند

در ملاقات رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر با سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه ، نحوه توسعه همکاریهای علمی و دانشگاهی بین جمهوری اسلامی ایران و هلند مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیر کبیر در راس هیاتی برای بررسی راههای گسترش همکاریهای دانشگاهی با دانشگاه های هلند به لاهه سفر نموده است .

دکتر معتمدی در این ملاقات با اشاره به برنامه های دانشگاه امیر کبیر برای کار با دانشگاههای کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورها در نقاط مختلف جهان تصریح کرد : در حال حاضر برگزاری دوره مشترک دکتری مدیریت انرژی با دانشگاه دلفت هلند اجرائی شده و تفاهم با دانشگاه ماستریخت جهت برگزاری دوره مشترک حاصل گردیده است .البته برنامه های فرصت مطالعاتی و تبادل دانشجو بین دانشگاه امیر کبیر و دانشگاههای هلند نیز در دستور کار مذاکره با مسئولین دانشگاههای دلفت و ماستریخت قرار دارد.

دکتر علیرضاجهانگیری نیز در این دیدار آمادگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برای حمایت از ارتباطات دانشگاهی و علمی بین ایران و هلند را اعلام نمود و ابراز امیدواری کرد :

این رفت و امدها بین مقامات دانشگاهی دو کشور و همچنین سفر آتی آقای دکتر فرهادی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری و هیاتی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به هلند زمینه گسترش همکاریهای علمی و تحقیقاتی بین دو کشوررا فراهم آورد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران توجه دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران به فعالیتهای بین المللی را مفید و ارزنده خواند و تصریح کرد :این امر علاوه بر دستاوردهای علمی ،ثمرات اقتصادی چشمگیری را نیز بدنبال خواهد داشت .

202

کد خبر: 676298

وب گردی

وب گردی