اردوغان:ارتش ترکیه به درخواست مردم سوریه وارد این کشور شده است!

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که نیروهای ارتش این کشور بنا به درخواست مردم سوریه وارد این کشور شده اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، رجب طیب اردوغان در جریان سخنرانی خود در نشست استانداران استان های مختلف ترکیه در ساختمان ریاست جمهوری در شهر آنکارا ـ پایتخت این کشور ـ تصریح کرد که نیروهای ارتش این کشور به درخواست مردم سوریه وارد این کشور شده اند.

به گزارش مهر، اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد که در حال حاضر هیچ اثری از گروه داعش در شهر جرابلس و شهرک راعی (چوپان بای) نیست و ما در تعقیب عناصر در حال فرار آنها هستیم و تا جایی که امنیت مرزهای ترکیه تامین شود، به این عملیات خود ادامه خواهیم داد.

وی همچنین تاکید کرد که پ. ک. ک، جماعت فتح الله گولن، داعش و شبه نظامیان کرد سوری هیچ فرقی با هم ندارند و همگی دشمن ترکیه و ملت آن هستند و باید ریشه کن شوند.

رئیس جمهور ترکیه همچنین اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در یک عملیات امنیتی چند تن از عناصر پ. ک. ک را در همان خانه ای که اعضای جماعت فتح الله گولن حضور داشتند، دستگیر کردند.

وی افزود ما شاهد همکاری عناصر پ. ک. ک و داعش در تعدادی از عملیات های تروریستی بودیم که از جمله آنها می توان به حمله انتحاری اخیر به غازیانتپ (در جنوب شرق ترکیه) اشاره کرد. اردوغان همچنین جماعت گولن را به حمایت سری از این گروه ها متهم کرد.

گفتنی است که ارتش ترکیه با هماهنگی ائتلاف بین المللی تحت رهبری آمریکا از تاریخ 24 آگوست گذشته دست به عملیات نظامی در شهر جرابلس زده است که هدف از این عملیات موسوم به «درع الفرات» پاکسازی شهر جرابلس و منطقه مرزی مشترک ترکیه و سوریه از حضور گروه های تروریستی و به ویژه داعش اعلام شده است.

303300

کد خبر: 676307

وب گردی

وب گردی