جشن تولد پنجاه سالگی «پیشتازان فضا» برگزار شد

بازیگران سریال «پیشتازان فضا» تولد ۵۰ سالگی این سریال پرطرفدار را تبریک گفتند و از چهره‌های قدیمی این سریال یاد کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، گروه بازیگران ۵ سریال «جنگ ستارگان» دیروز پنجشنبه تولد این سریال را در رسانه‌های اجتماعی جشن گرفتند.

پنجاه سال پیش در روزی مثل دیروز اولین اپیزود از سریال اصلی «جنگ ستارگان» با عنوان «تله انسانی» در تلویزیون روی آنتن رفت.

پنج دهه پس از نمایش این مجموعه، هنوز فرانشیزهای این مجموعه قوی و پرطرفدار پیش می‌روند و ششمین فرانشیز از این مجموعه در سال ۲۰۱۷ روی آنتن می‌رود و چهاردهمین فیلم سینمایی از این مجموعه نیز با پایان یافتن تابستان با عنوان «در ورای سفر ستاره‌ای» اکران می‌شود.

ویلیام شاتنر در نقش کاپیتان کرک، برنت اسپاینر در نقش مامور داتا، جری رایان، مایکل دام و اسکاتن باکولا در نقش کاپیتان آرچر و البته آقای اسپاک پرافتخارترین شخصیت‌های این سریال هستند.

راد رادنبری پسر خالق «سفر ستاره‌ای» یا آن طور که در ایران مشهور شده ‌«پیشتازان فضا» در توییتی از پدر خود تقدیر کرد. ویلیام شانتنر نیز تولد سریال را تبریک گفت.

«پیشتازان فضا» مجموعه علمی-تخیلی تلویزیونی آمریکایی است که در بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران به نمایش درآمد و لقب موفق‌ترین مجموعه تلویزیونی تمام دوران‌ها را به خود اختصاص داد. «پیشتازان فضا» ابتدا بر اساس داستان‌هایی از جین رادنبری ساخته می‌شد. بعدها چندین سریال دیگر، کتاب، بازی کامپیوتری و فیلم سینمایی نیز بر اساس سری اولیه این مجموعه ساخته و نام آن به یک اسطوره در ژانر علمی تخیلی بدل شد.

دو شخصیت مجموعه اصلی شامل کاپیتان کرک با بازی ویلیام شاتنر، کاپیتان انترپرایز و افسر اول سفینه یعنی آقای اسپاک بودند. نقش اسپاک را لئونارد نیموی ایفا کرد که سال پیش در ۸۳ سالگی درگذشت.

ماجراهای پیشتازان فضا در آینده (قرن بیست و چهارم میلادی) رخ می‌دهند؛ زمانی که زمین حکومتی فدراسیونی دارد، دست به اکتشاف فضایی زده و با برخی ساکنان سیارات دیگر رفت‌وآمد دارد.

منبع:مهر

502502

کد خبر: 676317

وب گردی

وب گردی