هدست اپل AirPods با موبایل‌های غیر از اپل هم سازگار است

زمانی که اپل از هدست بی‌سیم AirPods خود رونمایی کرد این گونه به نظر می‌رسید که این هدست تنها برای استفاده با گجت‌های iOS طراحی شده است. حضور چیپ W1 که اتصال هدست AirPods به آیفون را بسیار سریع و ساده می‌کند باعث می‌شد که این ایده ناخودآگاه به ذهن همه خطور کند. حتی در متن معرفی این هدست هم آمده که «هدست AirPods نیازمند یک گجت اپل با iOS 10، WatchOS 3 یا macOS Sierra است».

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از دیجی کالا، خبر خوب این است که اگر از هدست AirPods خوشتان آمده ولی هیچ‌کدام از محصولات اپل را در اختیار ندارید، می‌توانید آن را با گجت‌های غیر اپلی هم استفاده کنید. اپل به وب‌سایت The Verge این گونه گفته که این هدست از آنجاکه در اساس یک هدست بلوتوث است، قادر خواهد بود به‌خوبی با سایر گجت‌ها هم کار کند.

تنها نکته‌ی منفی این است که بر اساس اعلام اپل، هدست AirPods هنگام استفاده با سایر گجت‌ها «خواص جادویی خود (راه‌اندازی آسان، انتقال ساده از یک گجت به گجت دیگر، کارایی‌های مربوط به Siri و …) را از دست خواهد داد». در واقع اگر AirPods را با محصولات اپل استفاده نکنید به یک هدست بی‌سیم ساده تبدیل خواهد شد.

این که بخواهید ۱۶۰ دلار برای یک هدست بی‌سیم ساده پرداخت کنید به خود شما بستگی دارد. قطعا گزینه‌های ارزان‌تر و بهتری هم وجود دارد. ولی اگر تصمیم دارید از هدست بی‌سیم AirPods در کنار سایر گجت‌ها استفاده کنید چیزی مانع شما نخواهد شد.

‌20103

کد خبر: 676320

وب گردی

وب گردی