آینده صنعت خودرو روشن است

با توجه به قراردادهایی که بین خودروسازان داخلی و خارجی بسته شده و با توجه به  ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران آینده روشنی در انتظار این صنعت است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، محمدرضا نجفی منش، عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو گفت: بدون شک آینده صنعت خودرو روشن است اما رسیدن به این چشم انداز نیازمند اجرای برخی مقدمات است.

وی در این باره افزود: اکثر واحدهای تولیدی ما از جمله خودروسازان عمدتاً مشکل تامین نقدینگی دارند بنابراین تأمین نقدینگی برای واحدهای صنعتی از جمله اقدامات اولیه است.

نجفی منش تصریح کرد: نرخ سود بانکی هم اکنون به 18 درصد رسیده و لازم است نرخ سود و تسهیلات بانکی تا حوالی تورم کاهش پیدا کند که این امر باعث می شود شرایط مناسب تری به وجود آید.

این فعال صنعت خودرو در ادامه به اهمیت تک نرخی شدن نرخ ارز اشاره کرد و گفت: وقتی به سمت تک نرخی و واقعی شدن نرخ ارز حرکت کنیم رشد بیشتری را در صنعت خودرو داخلی شاهد خواهیم بود. البته دولت نباید دخالتی در قیمت گذاری این صنعت داشته باشد،زیرا این موضوع نکته بسیار مهمی در جهت رشد این گروه است.

وی درباره کاهش قیمت سهام این گروه در بازار سرمایه گفت: خبرهای خوب این صنعت باعث شد که این گروه رشد قابل توجهی داشته باشند اما زمانی که این گروه وارد فاز نزولی شد، تداوم روند فرسایشی پیش بینی نمی شد و به نظر می رسید مجدداً برگردد، اما روند نزولی به شکل فرسایشی ادامه پیدا کرد که امیدواریم با شرایط بنیادی این گروه به تارگت های خود نزدیک شود.

نجفی منش درباره آخرین وضعیت تولید و فروش گروه خودرویی گفت: این گروه نسبت به سال گذشته، هم در تولید و هم در فروش رشد خوبی داشتند به عبارتی هر چیزی که تولید می شود به فروش می رود در نتیجه مشکلی از جهت فروش وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این گروه چه از جهت شرایط داخلی چه در بحث قرارداد با گروه های خودرو ساز خارجی شرایط بسیار مناسبی دارد، بنابراین چنانچه سه عامل تأمین نقدینگی مورد نیاز، تک نرخی شدن ارز، عدم دخالت دولت در قیمت گذاری رخ دهد این صنعت می تواند علاوه بر روند رو به رشد تأثیر چشمگیری در رشد اقتصادی و تولید ناخالص ملی داشته باشد.

602/401

کد خبر: 676324

وب گردی

وب گردی