پشت‌پرده جنگ با قلیان‌های آلوده به موادمخدر/هوشیار باشیم تا بتوانیم ترفندهای مافیا را افشا کنیم

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام به جنگ قلیان‌ها از دو دهه گذشته تا کنون اشاره کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی هاشمی در این باره گفت: زمانی جنگ قلیان‌ها زیاد شده بود و نیروی انتظامی به جمع آوری قلیان‌های قهوه‌خانه‌ها به علت آغشته شدن آنها به مواد مخدر اقدام کرد، اما بعدها با بررسی‌ها متوجه شدیم که قلیان‌های همان قهوه‌خانه را قاچاقچی مواد مخدر آلوده به مواد کرده و با نفوذ به پاسگاه اطراف موضوع را اعلام کرده است تا علنی شدن موضوع به جنگ قلیان‌ها منجر و در نتیجه مصرف کننده‌های قلیان به تدریج به سمت مصرف مواد صنعتی کشیده شوند.

او ضمن تاکید برآنکه باید آنقدر هوشیار باشیم تا بتوانیم ترفندهای مافیا را افشا کنیم، تاکید کرد: زیرا مافیا همواره به دنبال سود بیشتر هستند و هر چقدر مردم کمتر به سمت قلیان و سیگار بروند، به علت آنکه جایگزین بهتری ندارند به جایگزین بدتر گرایش یافته و به سمت امثال شیشه کشیده می‌شوند.

او در ادامه به سخنان ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام که در تیر ماه 93 در جمع کادر ها و مدیران دبیرخانه ستاد و دستگاه ها مطرح کرده بود، اشاره کرد و گفت: ایشان در آن جلسه تعریف می‌کردند که روزی در محضر امام ( ره ) بودند که یکی از آقایان (نام ایشان را در جلسه ذکر کردند) اصرار داشتند که امام فتوایی را در تحریم سیگار بدهند ، امام با عصبانیت خطاب به ایشان فرمودند"یک چیز را برای این مردم باقی بگذارید که به آن پناه ببرند".

رییس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همان مافیایی که قدرت زیادی در توزیع دارند متاسفانه در تقاضا سازی بسیار قدرتمندتر عمل می‌کنند، به همین دلیل شوخی نداریم و اگر نجنبیم آنها با چند واسطه برایمان قانون هم می‌نویسند.

این در حالیست که چندی پیش قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر در اعلام کرده بود که وجود مواد مخدر در همه قلیان‌ها را تایید نمی‌کنیم.

او همچنین درباره جمع آوری قلیان‌های آلوده به مواد مخدر در قهوه خانه‌ها اعلام کرده بود: در اینکه قلیان یک مولفه در تضعیف سلامت جامعه است و می تواند جوانان ما را آلوده کند شکی وجود ندارد؛ مواردی در گذشته دال بر وجود مواد مخدر در قلیان‌ها گزارش شده است اما اینکه هرنوع تنباکو یا موادی که در قلیان هاست آلوده به موادمخدر باشد را تایید نمی‌کنیم.

20106

کد خبر: 676325

وب گردی

وب گردی