عضو حزب کارگزاران: سفرهای استانی احمدی‌نژاد انتخاباتی است و باید مجوز بگیرد

نایب‌رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی با گلایه از وزارت کشور در برخورد به موقع با تبلیغات و سخنرانی‌های انتخاباتی، تاکید کرد: سفرهای استانی احمدی‌نژاد از آنجایی‌که رنگ‌و‌بوی انتخاباتی دارد نیازمند دریافت مجوز از وزارت کشور است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، پروانه مافی با اشاره به تاکید معاون سیاسی استانداری تهران نسبت به برگزاری جلسات انتخاباتی بدون مجوز و زودهنگام گفت: در قانون به‌طور شفاف مصادیق جلسات انتخاباتی مشخص شده است، بنابراین تشخیص و برخورد با این تخلف انتخاباتی به راحتی انجام می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برابر قانون انتخابات، جلساتی که افراد یا گروه‌هایی برای کسب رای فرد یا افراد مشخصی به اصطلاح تبلیغ می‌کنند حکم جلسات انتخاباتی دارد چراکه پیرامون معرفی فردی برای کاندیداتوری صحبت شده است.

وی گفت: جلسات انتخاباتی باید در زمان مجاز و با کسب مجوز از سوی وزارت کشور برگزار شود در غیر این‌صورت تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و باید طبق قانون با این تخلف برخورد انضباطی شود.

این نماینده در ادامه به سخنرانی‌ها و سفرهای استانی احمدی‌نژاد پرداخت و اظهار داشت: اگر احمدی‌نژاد در سخنرانی‌های خود به موضوع انتخابات اشاره کند باید برای آن مجوز بگیرد، هرچند سفرهای استانی او به دلیل ورود به موضوع انتخابات، انتخاباتی است و بدون مجوز و در زمان غیر قانون انجام شده است.

عضو هیات‌رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی تاکید کرد: وزارت کشور در برخورد با جلسات انتخاباتی تاخیر دارد ما نسبت به این موضوع به عوامل وزارت کشور تذکر داده‌ایم و تاکید شده که موضوع به طور جدی و به موقع در زمان خود برخورد شود.

202

کد خبر: 676333

وب گردی

وب گردی