شیخ عبدالله دقاق:  مبارزه مردم بحرین علیه حاکمان ظالم آن ادامه خواهد یافت

یکی از علمای مبارز بحرین با اشاره به در پیش بودن سومین جلسه محاکمه شیخ عیسی قاسم عالم برجسته شیعه این کشور تاکید کرد وی دادگاه این محاکمه را قبول ندارد و به همراه مردم به مبارزه علیه حاکمان ظالم این کشور ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، شیخ عبدالله دقاق که پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران سخن می گفت افزود : پنج شنبه آینده جلسه سوم محاکمه شیخ عیسی قاسم است اما او در این دادگاه حضور نخواهد یافت.
وی افزود : شیخ عیسی قاسم بر عهد خود با خدا و ملت بحرین باقی است و مردم و هواداران او همچنان در مقابل منزلش به تحصن خود ادامه خواهند داد.
دقاق همچنین گفت: شیخ عیسی احمد قاسم دانشمند و فقیهی بزرگ است که مربوط به کشور بحرین نیست بلکه مربوط به جهان اسلام و تمامی ملت های مسلمان و تمام آزادیخواهان جهان است.
وی با بیان ابعادی از شخصیت جهانی رهبر شیعیان بحرین گفت: بسیاری از مراجع بزرگ تقلید همچون آیت الله سیدعلی سیستانی در نجف، آیت الله حکیم، وحید خراسانی و هاشمی شاهرودی با شیخ عیسی قاسم تماس گرفتند و مهمتر اینکه آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود از ایشان نام برده و از وی حمایت کردند.
این مبارز بحرینی افزود: پنجشنبه آینده جلسه سوم محاکمه رهبر شیعیان بحرین برگزار خواهد شد و سوال این است که چرا شیخ عیسی قاسم محاکمه می شود و این شیخ چه کرده که باید در محاکم ظالم بحرین محاکمه شود؟
وی افزود: نظام آل خلیفه شناسنامه عیسی قاسم را سه ماه پیش لغو و تابعیت وی را نیز سلب کرد چون می خواهد او را ساکت کند ولی دشمنان باید بدانند شیخ عیسی قاسم هچنان راه مبارزه را در پیش گرفته و از حقوق مردم بحرین دفاع خواهد کرد.
این مبارز بحرینی در ادامه گفت: مردم بحرین از همان زمانی که تابعیت شیخ عیسی سلب شد، در اطراف منزل وی تحصن کرده اند که این تحصن از سه ماه پیش همچنان ادامه دارد و مردم بحرین ثابت کرده اند که شیخ عیسی قاسم را تنها نخواهند گذاشت همانگونه که یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا آن حضرت را تنها نگذاشتند.
وی در ادامه گفت: ما به آل خلیفه می گوییم اگر می خواهید به شیخ عیسی قاسم دسترسی پیدا کنید باید با تانک هایتان از روی اجساد ما بگذرید تا به او برسید و به آل خلیفه اخطار می کنم به عقل و گفت و گو و منطق برگردند تا وطن آباد شود.
دقاق همچنین گفت: آل خلیفه با شیخ عیسی مذاکره کند و درهای گفت و گو را به روی شخصیت های سیاسی بحرین بگشاید و گرنه این کشور غرق و اولین کسی که گرفتار خواهد شد، نظام آل خلیفه خواهد بود.
وی با بیان این که شاهد نشانه های پیروزی در بحرین هستیم، اظهار داشت: وجود رهبری فقیه و بزرگ، خانواده های شهدا و همچنین وحدت ملی در بحرین سه نشانه پیروزی است.

202

کد خبر: 676335

وب گردی

وب گردی