اعطای مجوز به 9 تعاونی دانش‌بنیان از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از اعطای مجوز به 9 تعاونی دانش‌بنیان توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، میر احد حسینی در دیدار تعاونگران و کارمندان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی تعداد تعاونی‌های موجود در سطح کشور را 205 هزار مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، شش هزار تعاونی مربوط به استان آذربایجان شرقی است.

او ادامه داد: تعداد تعاونی‌های فعال در سطح کشور نیز 98 هزار و 875 مورد است که سهم استان از تعداد تعاونی‌های فعال نیز در حدود 4178 مورد است.

به گفته او، در حدود 43 میلیون نفر از هموطنان ایران اسلامی، عضو تعاونی‌ها هستند که در حدود 50 درصد جمعیت کل کشور را تشکیل می‌دهد. در استان آذربایجان شرقی نیز تعداد اعضای تعاونی‌ها، یک میلیون و 600 هزار و 783 نفر است که نشانگر عضویت 45درصدی مردم استان در تعاونی‌ها است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، سرمایه تعاونی‌های فعال در استان را 1000 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این میزان سرمایه نیز، 9 درصد سرمایه اولیه تعاونی‌های فعال در کل کشور است.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد سالانه بیش از 200 تعاونی در استان به صورت میانگین خبر داد و گفت: روند ایجاد تعاونی در استان، با نرم کشوری سنخیت داشته و روند بسیار معقول و طبیعی دارد.

او همچنین تعداد تعاونی‌های دانش‌بنیان در استان را 23 مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 9 مورد، مجوز و کد فعالیت لازم را اخذ کرده‌اند و بقیه نیز در دست بررسی توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

او همچنین از صادرات 57 میلیون دلاری تعاونی‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان صادرات، برای ما قابل قبول نیست و تمامی تلاش خود را برای افزایش آن به کار خواهیم گرفت.

20103

کد خبر: 676342

وب گردی

وب گردی