افرادی که پوست روشن دارند بیشتر به سرطان پوست مبتلا می شوند/ خطرناکترین نوع سرطان پوست را بشناسید

پوست مهمترین عضو بدن است که در سالهای اخیر شاهد ایجاد سرطانهای پوستی در بین مردم هستیم اما بهتر است بدانیم کدام نوع از این سرطانها خطرناکتر است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از میزان هوشنگ احسانی متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: پوست مهمترین عضو بدن است که در سالهای اخیر شاهد ایجاد سرطانهای پوستی در بین مردم هستیم.

او افزود: دو نوع سرطان ملانوم و غیرملانوم در پوست ایجاد می شود که مهمترین عامل هر دوی آنها تماس با اشعه ماوراء بنفش خورشید است.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: ملانوم خطرناکترین نوع سرطان پوست به شمار می آید که عمدتا به دیگر اعضای بدن نیز سرایت می کند این نوع از سرطان پوست علاوه بر تماس طولانی با نور آفتاب در کسانی که سابقه داشتن خال را روی پوست خود دارند و افراد بین 35 تا 50 سال بروز می کند.

او گفت: دسته دیگر از سرطانهای پوستی غیر ملانومها هستند که بیشتر به صورت ضایعات پوستی کوچک مثل زخم بر روی سر،‌صورت و پشت دست ایجاد خواهند شد جالب است بدانید افرادی که رنگ پوستشان روشن است بیشتر دچار این عارضه می شوند.

احسانی در پایان تاکید کرد: بهتر است برای پیشگیری از این نوع سرطانها به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار نگیریم ودر صورت مشاهده هر گونه زخم به پزشک متخصص مراجعه کنیم.

105105

کد خبر: 676370

وب گردی

وب گردی