خدایی: رونق در اتاق انتظار بازار سهام است

کارشناس بازار سرمایه گفت: براساس پیش بینی ها اوضاع بازار سرمایه در نیمه دوم سال رو به بهبود خواهد رفت.

سعید خدایی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با ایسکانیوز درباره وضعیت فعلی حاکم در بازار سرمایه گفت: در حال حاضر بازار با وضعیت مساعدی همراه نیست، حجم معاملات خرد در بازار سرمایه کاهش یافته و نیز بازار با کمبود تقاضا روبرو شده است.

وی دلیل منفی بودن بازار طی چند روز اخیر را اینگونه بیان کرد: همیشه در شهریور ماه به صورت سنتی حجم معاملات نسبت به سایر ماه های سال کاهش می یابد.

خدایی درباره پیش بینی وضعیت بازار سرمایه تا پایان سال جاری گفت: براساس پیش بینی ها اوضاع بازار سرمایه در نیمه دوم سال رو به بهبود خواهد رفت بدین منظور که به دلیل برخی از مسایل سیاسی موجود، تحرکاتی در اقتصاد کشور ایجاد می شود که به طور قطع در بازار سرمایه تاثیرگذار است.

کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از محرک های بیرونی از جمله تک نرخی شدن ارز و همچنین بحث فریز نفتی که باعث افزایش قیمت نفت می شود در بازار بی تاثیر نخواهند بود و باعث ایجاد تحرکاتی در بازار سرمایه طی 6 ماه دوم سال خواهد شد.

وی درباره حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار گفت: تا کنون حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار مشهود نبوده و می توان گفت که بازار راکد بوده و اقدام موثری که بتواند بر روند مثبت بازار تاثیرگذار باشد انجام نشده است.

خدایی درباره صنایع برتر بازار سرمایه گفت: سهم هایی از گروه صنعت داروسازی، گروه خودرو و قطعات خودرو و همچنین گروه صنعت IT و ICT جزو نمادهایی بودند که تقریبا در این یک ماه بازدهی قابل قبولی داشتند.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی چه میزان بر هدایت سرمایه ها از بازار پول به بازار سرمایه تاثیر گذار بوده است، گفت: با توجه به شواهد حجم نقدینگی ها همچنان در بانک بیش از بازارهای دیگر است، بعد از تصویب کاهش نرخ سود بانکی جریان خروج نقدینگی از بانک ها صورت گرفت اما همچنان مشخص نیست که سرمایه های خارج شده از بانک در کدام یک از بازارهای مالی سرمایه گذاری شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تا حدودی می توان گفت که بازار مسکن و ارز نسبت به یک ماه گذشته با رشد همراه بوده اما همچنان مشخص نیست که نقدینگی خارج شده از بانک ها در کدام بخش اقتصادی سرمایه گذاری شده است.

602/401

کد خبر: 676391

وب گردی

وب گردی