افتتاح مرکز تصویربرداری اف.ام.آر.آی شاهرودتوسط وزیر بهداشت

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت برای افتتاح مرکز تصویر برداری اف.ام.آر.آی بیمارستان امام حسین (ع) و همچنین بازدید از چند طرح درمانی وارد شهرستان شاهرود شد و مورد استقبال مردم و مسئولان این شهر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سید عباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: مقام عالی وزارت بهداشت در این سفر از طرح های در حال احداث بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود شامل ساختمان اورژانس، بخش جراحی و آنژیوگرافی، پلی کلینیک تخصصی و فوق تخصصی هم بازدید می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود افزود : مرکز تصویر برداری I f.M.R.در زمینی به مساحت 200 مترمربع با زیربنای 400 مترمربع در یک طبقه بناشده و کار ساخت آن از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.
سیدعباس موسوی خاطرنشان کرد: برای خرید دستگاه تصویربرداری پیشرفته پزشکی این مرکز با اعتبار شش میلیارد و ۹۸میلیون تومان هزینه شده است.
موسوی گفت: این مرکز با اعتبارات ملی و با هدف ارتقا تصویربرداری از نقاط مختلف بدن شامل ستون فقرات، مجرای صفراوی و کیسه صفرا، تصویربرداری از کلیه ها و مجاری ادراری، آنژیوگرافی مغز و اندام، اسپکتروسکپی، تصویربرداری ماده سفید مغز، تصویربرداری برست، تصویر برداری جفت و جنین با اعتباری معادل هفت میلیارد تومان در مدت ۴۵روز احداث شده است..

وی افزود: این ساختمان به دستگاه ژنراتور برق اضطراری دستگاه یوپی اس سیستم خنک کننده چیلر و پست برق کامپکت مجهز است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین گفت: فانکشنال ام آر آی، تصویربرداری دی سیوژن، تصویربرداری پی سیوژن از مغز با قدرت بالا از جمله سرویس های تخصصی و فوق تخصصی مرکز تصویربرداری اف.ام.آر.آی بیمارستان امام حسین (ع) است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: دستگاه ام آر آی این مرکز با قدرت ۵.۱تسلا آماده ارائه سرویس های تخصصی و فوق تخصصی به بیماران است.

وی با اشاره به زیر پوشش بودن 250 هزار نفر و سه بیمارستان در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، اضافه کرد: اولین بیمارستان الکترونیک در کشور، کسب درجه ارزشیابی درجه یک عالی در 7 دوره متوالی در سال های 87 تا 80 ، کسب عنوان بیمارستان دوستدار کودک، بخشی از افتخارات بیمارستان امام حسین (ع) دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است .

سالانه 400 هزار نفر یعنی دو برابر جمعیت شهرستان شاهرود به بیمارستان امام حسین (ع) مراجعه می کنند.
این بیمارستان به مراجعان استان ها و شهرستان های مجاور نیز خدمات دهی می کتد.

هم اکنون تنها مرکز تصویر برداری شهرستان شاهرود در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود در حال خدمت رسانی به مردم است .

کد خبر: 676402

وب گردی

وب گردی