خبر کوتاه بود اما باور نکردنی !

حدود بیست ماه فرصت همکاری نزدیک با ایشان را داشتم ، به ذهنم رسید نه به عنوان همکار ، بلکه به عنوان یک جامعه شناس ، که همواره دغدغه سرمایه های نمادین و شخصیت های تاثیر گذار را در کشور داشته و دارم ، سهم ونقش مدیریت در تحقق اهداف هر سازمانی را بسیار مهم و تعیین کننده می دانم ، اگرچه جمهوری اسلامی نسلی از مدیران را در اداوار مختلف تجربه کرده که به اوصاف و خصائل والایی متصف بودند .اما تعریف یک تجربه مشاهده شده را برای ترویج فرهنگ مدیریت انسانی و اخلاقی لازم دیدم. لذا چند ویژگی شاخص آقای دکتر سید محسن صادقی ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و از مدیران راهبردی و ملی کشور را با هدف ارتقاء و تقویت سرمایه اجتماعی به جامعه و افکار عمومی یادآوری نمایم:
✓ مهمترین ویژگی ایشان ، استماع با دقت سخنان مخاطب و پاسخ های اقناعی توام با حفظ کرامت انسانی افراد و همکاران بود. رفتاری ساده ، اما دلنشین که باعث می شد مراجعین به ایشان ، سرشار از امید و با طیب خاطر از اتاق وی خارج شده و چشم انداز جدیدی برایشان باز شود.
✓ ویژگی دیگر ایشان ، عدم انتقال استرس های کاری به زیر مجموعه بود. او با تحمل و سعه صدر ، ضمن آنکه خود نوعی آرامش دائمی داشت در همکاران نیز آرامش و اعتماد به نفس را تقویت می کرد و این موضوع موجب تعادل در مجموعه گسترده معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی می شد.
✓ شاخص دیگر این مدیر مدبر ، دانایی بود. ذخیره دانایی ایشان همواره فراتر از پیچیدگی مسائل مطرح استان بود. راهکارهای دقیق ، کارشناسی و توام با معرفت بالا ، همکاران را به وجد می آورد .
✓ به رغم ایثارگری ، به ندرت کسی متوجه این ویژگی مثبت ایشان می شد و بطور اتفاقی مطلع شدم که از سه فرزند ذکور این خانواده ، یک برادر در جنگ تحمیلی به افتخار شهادت و برادر دیگر به مقام شامخ جانبازی نائل گردیده است وخود ایشان 28 ماه حضور داوطلبانه در مناطق عملیاتی داشته است.
✓ وقت گذاری دکتر برای کار ، از نظر کمی و کیفی مثال زدنی بود از صبح زود تا پاسی از شب ، حتی در روزهای تعطیل مشغول کار بوده و همواره خود را بدهکار انقلاب می دانست .
✓ دکتر صادقی ، مدیری صادق که در سلامت هزینه های بیت المال دقت فراوان داشت و در برخورد با مراجعین معسر شاهد کمکهای شخصی ایشان بودم.
✓ ساده زیستی و ساده پوشی وی قابل توجه بود و اغلب امور شخصی را ، خود انجام می داد.
✓ از دیگر ویژگی های ایشان هجرت برای خدمت به انقلاب بود وی می گفت چهل ویکمین اسباب کشی را پس از ازدواج به خراسان داشته است . سابقه حضور طولانی در مناطق محروم کردستان ، سیستان و بلوچستان ، هرمزگان ، کرمان ، طبس و یزد ، نشان از علاقه عجیب وی به خدمت است.
✓ همزمان با حجم عظیم کار ، خود را از دانشگاه و محیط های علمی جدا نکرد و همواره برای انتقال تجربیات و اندیشه های نسل اول انقلاب به نسل سوم تلاش می کرد.
✓ دکتر صادقی از کارهای نمایشی پرهیز می کرد و اعتقاد عمیق به کارهای ماندگار داشت. وی معتقد بود عالم محضر خداست و کار را برای رضای پروردگار انجام می داد.
او به مفهوم واقعی کلمه ، نماد اعتدال و شخصیت معتدل و منطقی می باشد که بحمدالله تعداد آنها در تاریخ ایران قابل توجه و بعضا کمتر شناخته شده اند وجود چنین سرمایه هایی برای نظام و کشور در همه اعصار و دولتها ضروری است. انسانهایی از خود گذشته که عشق شان خدمت بی منت به مردم و انقلاب است برای ایشان که در جایگاه بالاتر و نافذتری ، یعنی درسطح ملی و نهاد ریاست جمهوری مشغول خدمت خواهند شد . از صمیم قلب از خداوند بزرگ ، آرزوی صحت ، سلامت و موفقیت روز افزون دارم/.
سید کمال الدین حسینی
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی

کد خبر: 676403

وب گردی

وب گردی