مراسم وداع با استاد فرهنگ شریف برگزار شد/فرهنگ شریف، شریف بود

مراسم تشییع پیکر فرهنگ شریف صبح امروز در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز مراسم تشییع پیکر فرهنگ شریف هم اکنون در مقابل تالار وحدت در حال برگزارى است.

در این مراسم افرادى چون احسان خواجه امیرى،ایرج خواجه امیرى،محمد اصفهانى،محمد سریر،حضور دارند.

در ابتدای مراسم حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقى گفت: عرض سلام و تسلیت و تعزیت دارم به مناسبت درگذشت این استاد بزرگ،نوازنده چیره دست تار و این انسان بزرگوار.
وى ادامه داد: نمى خواهیم باور کنیم که فرهنگ شریف را از دست دادیم کسى که ٦ دهه به مردم خدمت کرد،تمام صداقتى که در وجود فرهنگ شریف بود در سازش هم متبلور بود و افسوس که در این چند سال اخیر به طور ناگهانى مریض شد و ما از نواى سازش محروم شدیم اما آثار او خواهند ماند و نام فرهنگ شریف در موسیقى این مرز و بوم جاودانه خواهد بود. از طرف خودم و خانه موسیقى به خانواده ایشان و مردم هنردوست ایران تسلیت میگم.
در ادامه حسین خواجه امیرى (ایرج) بر روى صحنه حاضر شد و گفت:در ابتدا از همه شما سپاسگزارم،من از بچگى با فرهنگ شریف بودم و برنامه هاى مختلفى با هم رفتیم،روحش شاد،امیدوارم اطرافیانش سالم باشند مخصوصا برادرشان هوشنگ شریف.

در ادامه داریوش پیرنیاکان از نوازندگان پیشکسوت تار صحبت هاى خود را با چند بیت شعر آغاز کرد و گفت:براى من خیلى سخت است که درباره استاد بزرگى چون فرهنگ شریف صحبت کنم،علاقه بسیار به ایشان داشتم و دارم،همچنین ایشان همیشه به من لطف داشتند.
وى افزود:فرهنگ شریف یکى از ماندگارترین نوازندگان ایران است که از نوجوانى به تک نوازى و بداهه نوازى مى پرداخت،فرهنگ در بداهه نوازى یکى از بهترین ها و شاید بهترین بود. اما من مى خواهم درمورد شخصیت فرهنگ شریف دو کلمه بگویم،من یک روز مصاحبه تصویرى در مورد فرهنگ شریف داشتم گفتم ایشان اسم بسیار با معنایى دارند،هر زمان که با او صحبت کردم یکبار ندیدم پشت کسى حرف بزند.فرهنگ شریف،شریف بود،شریف زیست و شریف از دنیا رفت.خدایش بیامرزد و امیدوارم همه ما از شریف بودن او را یاد بگیریم.

همسر استاد شریف،خانم رضایى نیز گفت:درود به تمام یاران، عاشقان و هنر دوستان،من در این لحظات فقط می توانم از حسم بگویم،در آخرین لحظات استاد،من به نیابت از همه شما نه به عنوان همسر بلکه به عنوان یک هنر دوست در کنار ایشان بودم.از حسم که بخواهم بگویم فقط باید بگویم فرهنگ جان از روزى که به نبودنت عادت کنم میترسم در پایان از همه شما سپاسگزارم.

قاسم رفعتى با خواندن چند بیت شعر، عنوان کرد:من هم عرض تسلیتم را با همین چند بیت اعلام مى کنم و براى همه شما آرزوى سلامتى مى کنم و امیدوارم ایشان مورد محبت خداوند قرار گیرند.


در پایان پیکر استاد شریف با همراهى دوستداران و خانواده او به سمت بهشت زهرا تشییع شد تا در قطعه هنرمندان آرام بگیرد.
گفتنى است آیین بزرگداشت این استاد روز سه شنبه از ساعت ٦ تا ٧.٣٠ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.

داریوش پیرنیاکان، حسین خواجه‌امیری، احسان خواجه‌امیری، داوود گنجه‌ای، هوشنگ کامکار، زیدالله طلوعی، علی ترابی، پری ملکی، صدیق تعریف، حمیدرضا نوربخش، سیدعباس سجادی،نصرالله ناصح پور، همایون نصیری، علی مرادخانی، امین الله رشیدی، علی رستمیان، هومان اسعدی، فضل الله توکل، سالار عقیلی، پوری بنایی، عبدالحسین مختاباد و... از هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

استاد فرهنگ شریف صبح روز چهارشنبه ١٧ شهریور ماه در تهران درگذشت.

502502

کد خبر: 676428

وب گردی

وب گردی