شورای راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه تربیت مدرس تشکیل شد

رییس دانشگاه تربیت مدرس از راه‌اندازی شورای راهبردی مدیریت سبز در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر احمدی در نشست شورای دانشگاه که با حضور رییس،‌ معاونان و رؤسای دانشکده‌ها در سالن شورای دانشگاه برگزار شد گفت: بر اساس بخشنامه سازمان برنامه و وزارت علوم، دانشگاه به عنوان سازمان الگوساز در زمینه مدیریت پایدار محیط زیستی و نیز مدیریت بهینه اقتصادی ، باید یک شورای فراگیر به نام شورای مدیریت سبز تاسیس کند.

او ادامه داد: ما باید در زمینه حفاظت از محیط زیست در دانشگاه از بعد خاک، ‌آب،‌ هوا و در بحث انرژی و صرفه‌جویی و مصرف بهینه آن، کاهش اتلاف منابع انرژی و کاهش گازهای گلخانه‌ای به عنوان یک سازمان الگوساز، اثرگذار باشیم.

دکتر احمدی افزود: طرح HSE (بهداشت، ایمنی و محیط زیست) در معاونت پژوهشی دانشگاه برنامه‌ریزی شده و مدت‌هاست که آن را در دانشگاه نهادینه کردیم و کمیته HSE در حوزه‌های مختلف مخاطره‌سنجی، فرهنگ سازمانی، پایش سلامت و تجهیزات ایمنی فعالیت‌های مفید و موثری را انجام داده است.

او گفت: در بعد مدیریت اداری و اجرایی و نیز در بعد فرهنگ‌سازی و ایجاد کمپین‌ها و حرکت‌های محیط زیستی می‌تواند اقدامات موثری زیر نظر شورای مدیریت سبز در معاونت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه صورت گیرد که امیدواریم مدیران دانشگاه در این زمینه همکاری‌های لازم را انجام دهند.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب اساسنامه بنیاد خیرین دانشگاه اشاره کرد و گفت: در راستای تشویق خیرین برای پشتیبانی از امور دانشگاه،‌ بنیاد خیرین دانشگاه شکل گرفت و هیات امنای آن تشکیل و اساسنامه آن نیز تصویب شد و در شرف اخذ مجوز از وزارت کشور است تا به صورت رسمی به مرحله اجرا در بیاید که امیدواریم با فعالیت این بنیاد شاهد اثرات چشمگیری در زمینه پشتیبانی و پایداری بودجه و تسهیلات دانشگاه باشیم.

او همچنین با اشاره به موضوع رده‌بندی دانشگاه‌های کشور گفت: وزارت علوم 13 دانشگاه کشور را به عنوان دانشگاه‌های برتر و رده یک معرفی کرده است که این دانشگاه‌ها بتوانند امکانات و اختیارات بیشتری داشته باشند؛ از میان این دانشگاه‌ها، 5 دانشگاه بزرگ که بتوانند طرح جدی و تضمین شده برای ارتقای سطح فعالیتشان به تراز جهانی و قرار گرفتن در میان 200 دانشگاه برتر جهان از بعد علم و فناوری ارائه کنند، انتخاب می‌شوند و بودجه جداگانه‌ای به عنوان تضمین اجرای آن طرح در اختیار آنان قرار می‌گیرد. در این راستا دانشگاه تربیت مدرس از سال گذشته طرحی را به تصویب وزیر علوم و تادید سازمان برنامه و بودجه رسانده بود که امیدواریم بتوانیم برنامه‌های مورد نظر را با تسهیلات ویژه برای ارتقای دانشگاه به کار ببندیم.

رییس دانشگاه تربیت مدرس در خصوص بودجه دانشگاه نیز ادامه داد: امسال بودجه دانشگاه ضعیف‌تر از سال گذشته بسته شده بود و امیدواریم تا پایان شهریور ماه بودجه برنامه‌ریزی شده به میزان لازم محقق شود. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص عدم کاهش بودجه دانشگاه‌ها، امیدواریم شاهد کاستی‌های موجود در بودجه آموزش عالی کشور نباشیم و سهم پژوهش از تولید ناخالص داخلی (GDP) به یک درصد افزایش یابد.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست اعضای شورا در خصوص مالیات حق‌التدریس و حق مشاوره اساتید، ‌سنوات تحصیلی دانشجویان،‌ موفقیت‌های دانشکده علوم ریاضی در جشنواره های مختلف ملی و بین‌المللی، ‌امکانات رفاهی اعضای هیات علمی و .. مطالبی را عنوان کردند.

20103

کد خبر: 676439

وب گردی

وب گردی