پیگیری گسترش مناسبات اقتصادی ایران و هلند با سفر معاون اتاق بازرگانی ایران به این کشور 

با سفر دکتر فرهاد شریف معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران به هلند ،راههای توسعه مناسبات اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و هلند در ملاقاتهائی با تجار ایرانی مقیم هلند ،مقامات رسمی این کشور و نمایندگان بخش خصوصی هلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

به گزارش ایسکانیوز، جلسه هم اندیشی بین تجار و بازرگانان ایرانی مقیم هلند با حضور معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران و به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لاهه برگزار گردید.در این مراسم دکتر علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه هلند به کشورمان پس از 14 سال و سفر متقابل دکتر ظریف وزیر امور خارجه کشورمان به هلند پس از 10 سال تصریح نمود::این سفرها زیر بنای جدیدی از مناسبات دوکشور در همه زمینه ها بویژه اقتصادی را پی ریزی نموده است و با دوبار سفر وزیر اقتصاد هلند به تهران در حال حاضر نقشه راهی برای گسترش مناسبات تهیه شده است .
در نشست هم اندیشی تجار ایرانی مقیم هلند ،زمینه های چگونگی هم افزائی بین تجار و اتاق بازرگانی ایران برای تجارت مطلوب بین ایران و هلند مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران همچنین در جریان این سفر با رئیس فدراسیون کار فرمایان هلند و مدیر بین الملل اتاق بازرگانی این کشور دیدار و گفتگو نمود.
در دیدار معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران با رئیس فدراسیون کار فرمایان هلند ،در خصوص اهمیت استراتژیک همکاری جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا جهت توسعه منطقه ای که باعث ریشه کنی تروریسم می شود ،مذاکره شد . در این ملاقات همچنین موضوع توسعه روابط بانکی به عنوان گام کلیدی در توسعه مناسبات دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
همچنین در دیدار معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی ایران و مدیر و مشاوران امور بین الملل اتاق بازرگانی هلند در مورد ساختار اتاقهای بازرگانی ایران و هلند بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر گردید طرحهای مربوط به سرمایه گذاری در دستور کار مذاکرات طرفین قرار گیرد . همچنین سرمایه گذاری برای کاهش مصرف انرژی و انتقال تکنولوژی برای کاهش مصرف اب و تولید محصولات کشاورزی جهت صادرات از دیگر محورهای مورد مذاکره مقامات اتاقهای دو کشور بود.

607/602

کد خبر: 676464

وب گردی

وب گردی