کوبا کمپین جدیدی را برای مقابله با تحریم‌های آمریکا آغاز کرد

دولت کوبا اعلام کرده که تحریم‌های آمریکا طی سال مالی گذشته بیش از ۴.۶ میلیارد دلار خسارت به این کشور وارد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دولت کوبا ضمن اشاره به خسارات اقتصادی و مالی ناشی از تحریم‌های آمریکا از دولت باراک اوباما خواسته است تا با توجه به بهبود روابط سیاسی و دیپلماتیک، فشار تحریمها را کاهش دهد.

به گزارش تسنیم، برونو رودریگز وزیر خارجه کوبا در مراسم آغاز یک کمپین سالیانه در محکومیت تحریم‌های تجاری آمریکا، تاکید کرد: محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه کوبا، همچنان وجود دارد. این محدودیت و محاصره عامل اصلی مشکلات اقتصادی کوبا و مانع بزرگی برای توسعه است.

وی در ادامه تصریح کرد: از آوریل 2015 تا مارس 2016 میلادی بیش از 4.6 میلیارد دلار خسارت ناشی از تحریم‌های اقتصادی آمریکا به کوبا وارد شده است. این خسارتها از آغاز اعمال تحریم‌ها در سال 1959 میلادی تاکنون به بیش از 125 میلیارد دلار رسیده است.

رای گیری امسال مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است 26 اکتبر برگزار شود، بیست و پنجمین بار خواهد بود که کوبا خواستار حمایت بین المللی علیه تحریم‌های آمریکا خواهد شد. کوبا معمولا می تواند حمایت اکثر کشورها را برای تصویب یک قطعنامه غیر الزام آور کسب کند.

در دسامبر 2014 میلادی، اوباما و رائول کاسترو رئیس جمهور کوبا عادی شدن روابط سیاسی دو کشور را رسما اعلام کردند. اوباما که امسال به کوبا سفر کرده است، قصد دارد پیش از پایان دوره ریاست جمهوری اش، اقداماتی را برای کاهش تحریمهای اقتصادی و مالی انجام دهد.

وزیر خارجه کوبا گفت: پیشرفتهای حاصل شده تاکنون مثبت بوده ولی در زمینه اقتصادی کاملا محدود بوده است.

از سال 2014 تاکنون بیش از 100 هیات تجاری آمریکایی از کوبا دیدن کرده اند ولی بسیاری از شرکتهای آمریکایی اعلام کرده اند که تحریمهای موجود، امکان فعالیت با کوبا را تقریبا غیر ممکن کرده است.

303300

کد خبر: 676468

وب گردی

وب گردی