آیت الله هاشمی رفسنجانی:  دکتر میرزاده قطار حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را بر روی ریل قانون، پیشرفت و توسعه قرار داد/مردم حامی دانشگاه هستند و از منافع آن دفاع می کنند

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هشتمین نشست هماهنگی و پایش امور استانها دانشگاه آزاد اسلامی که در واحد مشهد این دانشگاه برگزار شد، با اشاره مختصری به شرایط دهه ی 60 و دلایل تأسیس و شکل گیری این دانشگاه، گفت: ما مسئولان و دست‌اندرکاران ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی، هیچ هدفی جز انجام وظیفه و خدمت به انقلاب، اسلام و ایران نداشته ونداریم.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، توسعه انسانی را از دیگر اهداف تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی دانست و گفت: برای رشد و پیشرفت کشور ، نیازمند نیروی انسانی متخصص و کاردان در همه زمینه ها هستیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از خللی که در راه پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی در دولت قبل پیش آمده بود، گفت: متأسفانه در آن دو سال، ضربه‌ای بزرگ و مهلکی به این دانشگاه وارد کردند که خوشبختانه با تغییر رئیس دولت، و رئیس دانشگاه قطار حرکت دانشگاه آزاد اسلامی بر روی ریل قانون، پیشرفت و توسعه قرار گرفت.

ایشان به تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی در دوران فترت اشاره کرد و افزود: برخلاف قانون اساسنامه این دانشگاه را تغییر دادند و مشکلات عدیده ای را برای این دانشگاه در ابعاد مختلف به وجود آوردند، اما خوشبختانه خداوند از جایی که هیچکس انتظارش را نداشت، دولت تدبیر و امید را پیروز انتخابات سال 92 کرد و دانشگاه به مسیر اصلی خود بازگشت.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، خطاب به مدیران و مسئولان این دانشگاه گفت: تا همین امروز قدم های بلندی برای رشد و توسعه توسط دانشگاه برداشته شده است و قدمهای بعدی را بلندتر و امیدوارنه تر بردارید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به دستاوردهای چشمگیر دانشگاه آزاد اسلامی در ابعاد مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و تحقیقاتی مثل دستیابی به صنعت ایتر، پلاسما، تبدیل زباله به انرژی و سوخت و .... ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی وارد بخش جدیدی از ارائه خدمات به مردم و کشور شده است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با اشاره به تعجب همگان از خدمات، دستاوردها، امکانات، تجهیزات و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در سطح بین الملل، همگان تعجب می کنند وقتی می‌بینند که این دانشگاه در زمان جنگ ساخته شده و در حال حاضر چنین رشد و پیشرفتی داشته است.

ایشان با بیان کارشکنی‌ها و مزاحمت‌های عده‌ای در مسیر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی در طول 35 سال گذشته، گفت: کسی که هدفش کسب رضایت خداوند است، در مسیر به زحمت می افتد و دچار گرفتاری هایی می شود، اما سرانجام با نصرت الهی به سرمنزل مقصود می‌رسد.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: حتی اولیاء و انبیاء نیز در راه رسیدن به اهداف خود، دچار سختی ها و عذاب هایی بودند، اما در نهایت پیروز و موفق می شدند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: اگر در مسیر حق نبوده و دنیاطلب باشیم، نباید از خداوند انتظار نصرت و کمک داشته باشیم.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاهی مردمی است، گفت: مردم همیشه حامی این دانشگاه بوده و هستند و خودشان از منافع و منابعی که در این دانشگاه دارند، محافظت می کنند، همانطور که تا به امروز از انقلاب اسلامی که خودشان با دست خالی آن را خلق کردند، مراقبت می کنند.

ایشان مجدداً خطاب به مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: کار خودتان را با صداقت، پشتکار، مردم دوستی و دانش دوستی ادامه بدهید و از فرایندهای بروکراسی دست و پاگیر که جذب استاد و دانشجو را به تعویق می اندازد و در کار دانشجویان خلل وارد می کند، پرهیز کنید.

رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، در پایان سخنان خویش با اشاره به ضرب المثل «دشمن طاووس آمد پر او» گفت: راه درستی را در پیش گرفته ایم و با صبر و پشتکار مسایل حل خواهد شد.

20103

کد خبر: 676497

وب گردی

وب گردی