در فرهنگ اصیل ما مردان نان‌آوران خانواده هستند

سخنگوی هیات رییسه مجلس گفت: حساسیت تربیت فرزند و وزن اجتماعی و اقتصادی زنان با محوریت خانواده باید محور قانون سیاست‌های اجرایی خانواده باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا ،بهروز نعمتی گفت: با توجه به فضای حاکم بر جامعه و جنگ نرم رسانه‌های بیگانه علیه ارکان خانواده ایجاب می‌کند به فکر ایجاد حصار در اطراف خانواده‌هایمان باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس آسیب‌شناسی رفتار ضدخانواده غرب توسط کارگزاران نظام را یک ضرورت دانست و اظهار کرد: در فرهنگ ایرانی اسلامی وظیفه مرد، زن و فرزندان دقیقا مشخص است. در فرهنگ اصیل ما مادران، همسران و زنان خانواده‌ها ستون و رکن اصلی خانواده هستند و نان‌آوران خانواده‌ها، مردان هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که حضور زنان در عرصه‌های اقتصادی چه آسیب‌های اجتماعی در پی دارد، گفت: ارزش درآمد ماهی یکی دو میلیون تومان برای زنان خانواده به اندازه حضور آنان در منزل و تامین نیازهای عاطفی، روانی و تربیتی فرزند و همسرشان نیست. تربیت درست فرزندان یکی از مهمترین سرمایه‌گذاری‌هاست که بار اصلی آن بر دوش زنان و مادران خانواده‌هاست. به هر میزان که در این مسئولیت کم گذاشته شود به همان اندازه معضلات اجتماعی و روانی آینده خانواده‌ها افزایش می‌یابد.

سخنگوی هیات رییسه مجلس خواستار توجه بدنه کارشناسی کشور به وزن اجتماعی و اقتصادی زنان با محوریت خانواده در قانون سیاست‌های اجرایی خانواده شد و تصریح کرد: با توجه به این مسئله مهم دیگر به بهانه مباحث جنسیتی جلوی رشد اجتماعی زنان گرفته نمی‌شود.

نعمتی با تاکید بر اینکه در قانون سیاست‌های اجرایی خانواده حساسیت تربیت فرزند باید محور قرار گیرد، پیشنهاد داد: با پیش‌بینی حق تربیت برای مادران و تضمین آینده بیمه‌ای و سنواتی آنان توسط سازمان‌های بیمه‌گر، افکار عمومی زنان شاغل و خانه‌دار برای متمرکز شدن بر تربیت فرزند، آزاد می‌شود و بسیاری از نگرانی‌ها خود به خود رفع می‌شود. نگرانی از دریافت خدمات سازمان‌های حمایتی به ویژه سازمان‌های بیمه‌گر تاثیر زیادی در دغدغه‌های اقتصادی زنان دارد بنابراین پاسخ مناسب سازمان‌های درمان‌گر و بیمه‌ای به وقت نیاز خانواده‌ها و زنان خانواده به خدمات درمانی و سایر نیازهای حمایتی تاثیر بسزایی در رفع نگرانی‌ها دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس ادامه داد: باید بپذیریم که قواعد و ارزش‌های حاکم بر جمهوری اسلامی در حوزه خانواده تفاوت‌های اساسی با نگاه غرب به خانواده و زن دارد بنابراین تقسیم کار بین زنان و مردان و تمرکز زنان بر مدیریت اقتصادی و فرهنگی خانواده در قوانین کشور تاثیر بسزایی در تحکیم بنیان خانواده‌ خواهد داشت.

نماینده مردم تهران با اشاره به نقش عوامل متعدد در سرد شدن کانون خانواده‌ها، گفت: مهمترین عناصری که در فردی شدن زندگی اجتماعی خانواده‌های ایرانی نقش داشته است می‌توان به ماهواره‌ها، فضاهای مجازی و تلفن‌های شخصی اشاره کرد به عبارت بهتر پر رنگ‌تر شدن زندگی فردی غربی در خانواده‌های ایرانی عاملی نیست که بتوان بدون پیدا کردن راه‌حل مناسب از کنار آن عبور کرد.

نعمتی همچنین بر ایجاد و توسعه فضای کسب و کار برای مردان تاکید کرد و افزود: هر قدر حاکمیت و دولت‌ها زیرساخت‌های اشتغال و تحصیل جوانان را فراهم‌تر کند و خانواده‌ها زمینه ازدواج سهل‌تر و آسان‌تر دختران و پسران خود را به وجود آورند، به همان اندازه از نگرانی‌های اقتصادی و روانی زنان و مردان آینده جامعه کاسته می‌شود.

وی نقش آموزش در اصلاح نگرش‌های غربی به خانواده و روابط اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بار اصلی آموزش جوانان بر دوش دستگاه‌های اجرایی، آموزشی و فنی و حرفه‌ای است. نقش دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در تربیت جوانان تحصیل کرده و کار بلد بسیار مهم است. نباید کسب مدارج عالی علمی تنها ملاک برای تحصیل جوانان باشد، آموختن حِرف فنی هم نیاز کشور است.

سخنگوی هیات رییسه مجلس با تاکید بر اینکه دولت و دستگاه‌های مسئول باید فضای کسب و کار را به سمت و سویی هدایت کنند تا مشکلات اقتصادی خانواده‌ها حل شود، اظهار کرد: متاسفانه در فضای کسب و کار در جهان رتبه خوبی نداریم. کتابی که رییس‌جمهور در زمان انتخابات به عنوان کتاب فضای کسب و کار (کتاب آبی رنگ) مطرح کردند باید به صورت عملی در هیات دولت مورد تامل و مداقه بیشتری قرار بگیرد. اگر این چنین شود کانون گرم خانواده‌های‌مان همچون سابق گرم خواهد شد.

205/201

کد خبر: 676501

وب گردی

وب گردی