عرضه بیش از 45 هزار دام زنده عشایر استان تهران در روز عرفه و عید قربان

مدیرامور عشایر استان تهران از عرضه بیش از 45 هزار راس دام زنده عشایر این استان در روزهای عرفه و عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز سیروس نصیری در این باره افزود: عشایر استان تهران از تولید کنندگان عمده دام سبک استان هستند و بیش از 700 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

او گفت: با هماهنگی ستاد تنظیم بازار استان عرضه دام در شهرستانهای استان تهران در مراکز تولید و سایر محل هایی که شهرداری و فرمانداری ها تعیین می کنند، انجام خواهد شد.

مدیر امورعشایر استان تهران ادامه داد: در سطح شهر تهران نیز با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران دام های عشایر در روزهای عرفه و عید سعیدقربان در جایگاه های موقت شهرداری تهران عرضه می شود.

او گفت: با توجه به واکسیناسیون منظم و تعلیف دام های عشایر در مراتع و محیط های طبیعی، گوشت این دام ها کیفیت مطلوبی دارند و به عنوان محصول سالم مطرح است.

نصیری یادآور شد: عرضه دام های عشایری در مراکز عرضه دام با تابلو اتحادیه عشایری استان تهران در شهر و شهرستانهای تهران مشخص شده است.

اوگفت: کارشناسان دامپزشکی و بهداشتی نیز در مراکز ثابت و سیار عرضه دام نظارت خواهند داشت.

مدیرامورعشایراستان تهران تاکید کرد: برای سهولت خرید دام در تهران ؛ سامانه خرید الکترونیکی و دستگاه های کارت خوان هم در مراکز خرید پیش بینی شده است.

جامعه سه هزار خانواری عشایری استان تهران در سال گذشته بیش از 65 هزار تن محصولات زراعی، دامی، لبنی، پروتئینی و کشاورزی تولید و جهت مصرف به بازار مصرف عرضه کردند.

105105

کد خبر: 676534

وب گردی

وب گردی