مقام روس:  کار ساخت دو واحد جدید نیروگاه بوشهر را از امروز شروع می‌کنیم

رییس روس اتم تاکید کرد: ساخت دو واحد جدید نیروگاه اتمی سهم بزرگی در همکاری استراتژیک دو کشور دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سرگئی کرینکو، رییس روس اتم در سخنانی در مراسم آغاز ساخت دو واحد جدید نیروگاه اتمی در ساختگاه بوشهر گفت: کار ساخت واحد اول نیروگاه اتمی به سختی شروع شد. در آن زمان اراده‌های زیادی بر آن بود که این کار شروع نشود، و هیچ نیرویی در جهان به لحاظ فنی حاضر به انجام این پروژه نبودند اما متخصصان روسیه این کار را قبول کردند و با همکاری نیروهای ایرانی و در سایه‌ی صمیمیت مدیریت دو کشور این کار عملی شد.

او گفت: واحد اول نیروگاه بوشهر محقق نمی‌شد مگر با تخصص بسیار بالای کارشناسان روسی و ایرانی که خود را فدای این کار کردند.

وی گفت:‌ کار ساخت دو واحد جدید را از امروز شروع می‌کنیم. این دو واحد پیشرفته‌ترین الزامات فنی را دارا هستند و حفاظت دو گانه و سیستم ایمنی بدون اتکا به برق در آن استفاده می‌شود. این نیروگاه از استانداردهای ایمنی بالایی به ویژه استانداردهایی که بعد از حادثه فوکوشیما اتفاق افتاد ساخته خواهد شد.

رییس روس اتم خاطرنشان کرد: کار ساخت این دو واحد با موفقیت پشت سر گذاشته خواهد شد. ما در این پروژه بزرگ‌ترین عامل موفقیت را اعتماد متقابل و تخصص متخصصان‌مان می‌دانیم؛ عواملی که کمک کرد با آن‌ها واحد اول را بسازیم.

به گزارش ایسنا، هم‌چنین احمدیان، مدیرعامل شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی کشور در سخنانی در این مراسم تصریح کرد: طراحی دو واحد جدید نیروگاهی توسط آژانس مورد تایید قرار گرفته است.

او گفت: در قرارداد ساخت واحدهای جدید ظرفیت استفاده از توان شرکت‌های ایرانی و نیز همکاری با دانشگاه‌های بزرگ کشورمان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ این پروژه جز با مساعدت و اراده‌ی مقامات عالی کشورمان و مقامات انرژی هسته‌ای ایران و روسیه فراهم نمی‌شد.

206/201

کد خبر: 676557

وب گردی

وب گردی