واکنش مقامات آمریکا به انتقال آخرین اعضای منافقین به آلبانی

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به بسته شدن کمپ لیبرتی و انتقال منافقین به آلبانی، با اذعان به این که واشنگتن تلاش زیادی برای انتقال اعضای این گروهک تروریستی کرده بود از دولت عراق و آلبانی برای همکاری‌های‌شان تشکر کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، الیزابت ترودو، مدیر دفتر مطبوعات وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری روز جمعه خود در پاسخ به سوالی درباره‌ی خبر انتقال ساکنان باقیمانده در کمپ لیبرتی در عراق به آلبانی و بسته شدن این اردوگاه گفت: ما تلاش زیادی برای این کار کردیم. روز جمعه دو هواپیما که در اختیار آژانس مهاجران سازمان ملل بودند، آخرین ساکنان باقیمانده در کمپ لیبرتی را که اعضای مجاهدین خلق بودند از عراق به آلبانی منتقل کردند. نجات بیش از سه هزار عضو مجاهدین خلق، نقطه اوج یک اقدام دیپلماتیک از سوی آمریکا در حمایت از تلاش‌های آژانس مهاجران سازمان ملل برای اسکان دوباره آن‌ها بود.

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا، ترودو افزود: ما از دولت عراق برای تسهیل روند انتقال این افراد و به ویژه از تلاش‌های فوق‌العاده دولت آلبانی و نخست‌وزیر آلبانی برای پذیرش آن‌ها تشکر و قدردانی می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، گروهک تروریستی منافقین شب گذشته با انتشار بیانیه‌ای از انتقال بیش از 280 تن از ساکنان باقیمانده کمپ لیبرتی عراق به مکانی در آلبانی خبر داد.

اعضای این گروهک تروریستی از سال 2012 تاکنون پس از انتقال از کمپ اشرف به بغداد، در اردوگاه لیبرتی مستقر بودند که یک پایگاه نظامی آمریکایی به شمار می‌آمد.

گروهک منافقین پس از انقلاب اسلامی ایران، در تلاش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی مرتکب جنایات هولناکی شدند و با اقدامات ضد بشری خود هزاران نفر را به کام مرگ کشاندند. آن‌ها سپس از کشور خارج و با حمایت حکومت بعث عراق به رهبری صدام حسین در سال 1365 و در اردوگاهی در نزدیکی مرزهای ایران در استان دیاله عراق به نام کمپ اشرف (بر گرفته از نام همسر اول مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین)‌ ساکن شدند. این قرارگاه سرانجام در سپتامبر 2013 در پی حمله‌ای به طور کامل تخلیه شد.

سناتور جان مک کین، رییس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا نیز در واکنش به انتقال آخرین اعضای گروهک منافقین از کمپ لیبرتی بیانیه‌ای منتشر کرد و ضمن استقبال از این رویداد از دولت‌های عراق و آلبانی برای همکاری‌های‌شان در این زمینه و امکان مجدد این افراد تشکر و قدردانی کرد.

هم‌چنین اد رویس، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با انتشار بیانیه‌ای خوشحالی خود را از انتقال اعضای گروهک منافقین از عراق اعلام کرد و گفت که امنیت ساکنان کمپ لیبرتی همواره یکی از نگرانی‌های اصلی واشنگتن بوده است.

206/201

کد خبر: 676565

وب گردی

وب گردی